بحث پدافند غیرعامل در کشور را جدی نگرفتیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت پدافند غیرعامل در کشور گفت: ما این موضوع را هنوز جدی نگرفته ایم.

بیژن نوباوه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر بحث تقویت پافند غیرعامل در کشور گفت: ما موضوع پدافند غیرعامل در کشور را جدی نگرفتیم، شواهدی وجود دارد که در دولت قبل حتی به دنبال حذف آن بودند در شوراهای عالی انها را راه نمی دادند ای ندر صورتی است که امروز جنگ، جنگ سایبری است و ما در حوزه پدافند غیرعامل بنا به ضرورت باید خودمان را قوی کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در چندین بازدیدی که از وزارت اطلاعات و پدافند غیرعامل داشتیم حتی در بحث حمله های سایبری به منابع نیروگاهی و سیستم آب و برق شبیه سازی هایی کرده بودند ولی چون اینها جدی گرفته نمی شد و بودجه لازم داده نمی شود در این رابطه قوی عمل نشده است.

 

وی ادامه داد: در بحث کارت سوخت ها ما بسیار خوب عمل کردیم نسبت به نمونه مشابه خارجی به خوبی مسئله را جمع کردیم البته مردم نیز بسیار خوب همکاری کردند ولی هنوز آن ضرورت باقی است. ما باید در نخستین مرحله فرهنگ سازی را در این رابطه انجام دهیم.

 

نوباوه تصریح کرد: پدافند غیرعامل اگر به خوبی عمل کند و دولت اهتمام و بودجه لازم را داشته باشد فرهنگ سازی توسط رسانه ها و صدا و سیما انجام شود به سازمان پدافند و سایر دستگاه ها فرصت آموزش به مردم داده شود، ما می توانیم بسیاری از مشکلات پیش رو در این رابطه را حل کنیم و در هنگام بروز برخی حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر حمایت از بحث پدافند غیرعامل در کشور گفت: در حال حاضر تقویت پدافند غیرعامل در کشورها اصل است. ما اگر می خواهیم مردم را برای شرایط  سخت و حتی جنگ آموزش دهیم، باید آموزش از طریق پدافند غیرعامل را جدی بگیریم تا مردم در ابعاد مختلف آماده شوند؛ این ابعاد می توانند عملیاتی، تجهیزاتی، فرهنگی و فکری باشد.

 

کد خبر 1112068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha