پیشرفت و تعالی جامعه با سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی میسر می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری دانست و گفت: هر جامعه ای که در جستجوی مسیر پیشرفت و تعالی است، باید برای کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی» امروز در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از شاخص های ارزیای برای رشد و توسعه را ترویج و ارتقاع فرهنگ مطالعه، مانوس بودن با کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: کتاب و کتاب خوانی عنصر روشنگری، هدایت کننده، رشد آفرین در جامعه و زندگی است و تحت هر شرایطی نباید از آن غافل شد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال این باشیم که روش ها و راهکاری ارتقاع فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی احصاء و تقویت شود.
 

وی، ایجاد انگیزه مردمی، فراهم کردن بسترها و امکانات برای تقویت و تعالی مبانی فكری و اعتقادی با فرهنگ مطالعه را یک وظیفه همگانی دانست و برلزوم ایجاد انگیزه و علاقه به مطالعه با روش ها و راهکارهای عملی در گسترش فرهنگ كتابخوانی تاکید کرد.
 

هاشمی میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی را نشانه رشد فرهنگی و ملی دانست و یادآور شد: بررسی و نقد مطالعه، کتاب و کتابخوانی و تولید محتوا و برنامه های تشویقی باید مورد توجه قرار گیرد.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حمایت از مولفان، نویسندگان و ناشران را ضروری دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها در انجام تبلیغات، تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه داشته باشند و تلاش کنند.
 

وی به افت سرانه مطالعه و کتاب و کتابخوانی در شرایط کرونایی کنونی اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به کتاب، تقویت فعالیت های انجمن های كتاب و كتابخوانی و به روز كردن منابع كتابخانه ها می تواند شرایط را بهتر کند.

کد خبر 1112156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha