فاصله طبقاتی و سرمایه گذاری های کلان  نشان دهنده عدم تحقق عدالت است

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۴۰ ساله گام نخست انقلاب علیرغم مطرح شدن شعار عدالت، بسیاری از اهداف محقق نشد، موضوع تحقق آن صورت نگرفته و در این رابطه فاصله طبقاتی و سرمایه گذاری های کلان به صورت انفرادی نشان دهنده عدم تحقق عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید احسان عسکری» عصر امروز (۱۱ آبان ماه) در همایش جوانان انقلابی که در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به دلیل اینکه جامعه ایران به یک تحول مبنایی نیاز داشت و وجود فاصله میان بایدها و نبایدها صادر شد.

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بایدها به عنوان آرمان های جمهوری اسلامی و در قانون اساسی مطرح شد، اما در حوزه اقتصاد محقق نشد و باعث عوارض اقتصادی در شرایط امروز شده است.



وی با بیان اینکه اگر مسیری که نتواند باعث سعادت کشور شود، و اینکه چه روش و کسانی باید این مسیر را طی کنند مطرح است، ادامه داد: نظامی که در دنیا اقتصاد را مدیریت می کند نظام لیبرال سرمایه داری است و نظام اقتصادی کشور ما تحت تاثیر این نظام قرار گرفته، در این شرایط رهبر معظم انقلاب بیانیه «گام دوم انقلاب» را برای تبیین و تشریح اهداف اقتصادی داخلی صادر کردند.



عسکری به رویکرد و تغییر جهت گیری ها در دانش آموزان برای دستیابی هدف های انقلاب و بیانیه «گام دوم انقلاب» اشاره کرد و افزود: در ۴۰ ساله گام نخست انقلاب بسیاری از اهداف محقق نشد و شعار عدالت مطرح شده، اما موضوع تحقق آن صورت نگرفته است؛ در این رابطه فاصله طبقاتی و سرمایه گذاری های کلان به صورت انفرادی نشان دهنده عدم تحقق عدالت است، بنابراین باید برخی فرهنگ ها و ساختارها تغییر کند.


معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به گام های انقلاب اسلامی برای حرکت به سمت دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتصاد اسلامی را باید شناخت تا بتوان سیستم های متناسب را تعریف کرد تا انسان های الهی با اهداف الهی پرورش پیدا کنند و در این مسیر بدون حضور دانش آموزان و تعمیق اندیشه اسلامی و انسانی امکان پذیر نیست.


وی حضور جوانان و‌ نوجوانان را لازمه تحقق گام دوم انقلاب دانست و گفت: در تمدن اسلامی و تحقق آن می توان زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشیم.

کد خبر 1112233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha