کتاب «فرعی دوم» در بیرجند رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «فرعی دوم» امیر نظام دوست شاعر برجسته خراسان جنوبی با حضور فرماندار بیرجند، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی و جمعی از نویسندگان و اهالی قلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مراسم رونمایی از کتاب «فرعی دوم» نوشته «امیر نظام دوست» شاعر برجسته خراسان جنوبی شامگاه (۱۱ آبان) با حضور فرماندار بیرجند و رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار شد.

 


«مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: انتشارات ملی به این آثار خراسان جنوبی که در کمترین امکانات و در کویر تولید شده است توجه ویژه ای دارد.

 

 

وی با بیان اینکه هویت هر مجموعه جغرافیایی به زنجیره های فرهنگی وابسته است، ادامه داد: هر چه از این نوع آثار بیشتر منتشر شود باعث می شود تا هویت ما حفظ شود.

 

 

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: انتشارت سوره مهر یکی از انتشارات برگزیده کشوری است که به این کتاب توجه ویژه کرده است و تلاش کردیم تا به دلیل کیفیت خوب و نغز این کتاب را به سمت ملی شدن ببریم.

 

 

«علی ناصری» فرماندار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: یک قدم ملی برای معرفی آثار نویسندگان و شاعران خراسان جنوبی باید برداشته شود.

 

 

فرماندار بیرجند گفت: بحث انتشار و رونمایی از کتاب های تحقیقی و شعر در استان با کمک و همکاری انجمن ها در حال افزایش است و این فرصت به وجود آمده تا مورد توجه نگاه ملی قرار گیرند.

 

 

گفتنی است کتاب شعر «فرعی دوم» دربرگیرنده دو دفتر با عنوان «غزل» و «بعد از غزل» است؛ در بخش اول این کتاب یعنی «غزل»، ۳۰ شعر با موضوعاتی که اغلب احساسات مختلف انسانی را نشانه رفته‌اند، وجود دارد و قسمت دوم و «بعد از غزل» هم ۱۰ شعر با قالب‌هایی مثل مثنوی بیان شده است.

 

 

این کتاب با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی تهیه شده است و توسط انتشارات سوره مهر در ۶۸ صفحه و ۱۲۵۰ نسخه منتشر و عرضه خواهد شد.

کد خبر 1112252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha