تجلیل از پژوهشگران عرصه ادبیات پایداری در موزه شهدای قراخیل قائم‌شهر

معصومی گفت: همزمان با هفته پژوهش، برنامه تجلیل از حدود ۷۰ نویسنده و محقق عرصه ادبیات پایداری و تولیدات دفاع مقدس در موزه شهدای روستای قراخیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،« مهدی معصومی‌گرجی» امروز(۱۲ آبان) در نشست هماهنگی برنامه تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان عرصه ادبیات پایداری مازندران که در موزه شهدای روستای قراخیل قائمشهر برگزار شد با اشاره به ارزش‌های نهفته در  موزه شهدای قراخیل، معرفی هنری این فضا و اسناد به جا مانده از شهدا را یک وظیفه برشمرد و اظهار کرد: شهدا به وظیفه خود عمل کردند و امروز نوبت ما هست که اندیشه، راه و مشی آنان را بسط داده و بویژه به نسل جدید انتقال دهیم.

 

رئیس حوزه هنری مازندران درباره هدف ویژه برنامه تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان عرصه ادبیات پایداری و دفاع مقدس گفت: این گردهمایی از طرفی با رویکرد انگیزشی و حمایتی صورت می‌گیرد و از سویی مقصود آن معرفی ویژگیهای قراخیل به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای مردمی جبهه ایثار و مقاومت است.

 

معصومی افزود: حوزه هنری مازندران علاوه بر نامگذاری قراخیل به عنوان مرکز فرهنگی مطالعات پایداری استان، قصد دارد با تولید آثار مکتوب ( رمان و خاطره)، تصویری ( مستند)، موسیقایی، نمایشی، تجسمی و .... به ظرفیتهای های موجود در این محل (و به نحوی منطقه بالاتجن قائمشهر) بپردازد.

 

در ادامه این نشست جواد مولایی مسئول فرهنگی موسسه ثارالله ( موزه شهدای)قراخیل قائمشهر و فرزند شهید حاج عقیل مولایی ضمن تشکر از پیگیری های صورت گرفته خاطر نشان کرد: امروز، جانهای تشنه ی جوانان  فرصتی است تا با انجام کارهای فاخر در زمینه های فرهنگی و هنری به بیان ارزش‌های ایثار و شهادت پرداخته شود و همچنین  معرفی چنین فضایی  برای پژوهشگران و نویسندگان امکان تازه ای برای انجام کارهای جریان ساز است.

 

در این گردهمایی که علاوه بر مسئولان حوزه هنری  نمایندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد کنگره شهدای مازندران، سپاه کربلای مازندران و مسئولان محلی روستای قراخیل نیز حضور داشتند، مقرر شد روز چهارشنبه  ۲۴ آذرماه امسال، همزمان با هفته پژوهش، برنامه تجلیل از حدود ۷۰ نویسنده و محقق عرصه ادبیات پایداری و تولیدات دفاع مقدس در موزه شهدای روستای قراخیل (به شکل یک ویژه برنامه ترکیبی) صورت بگیرد.

کد خبر 1112272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha