برگزاری دومین جلسه «دوره های ارتقای قاریان و دعاخوانان ممتاز» کشور

میرزاجانی از برگزاری دومین جلسه دوره های ارتقای قاریان و دعاخوانان ممتاز کشور خبر داد و گفت: قریب به ۱۰۰ نفر از قاریان و دعاخوانان ممتاز کشور در جلسه دوره های ارتقا حضور دارند.

«محمدتقی میرزاجانی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برگزاری دوره های ارتقای قاریان و دعاخوانان ممتاز کشور خبر داد و گفت: این جلسات به صورت هفتگی و با حضور قاریان و دعاخوانان ممتاز کشور برگزار می شود البته اخیرا این جلسات به دلیل ملاحظات کرونایی به صورت نیمه حضوری برگزار می شوند. اگرچه در حد توان تلاش کردیم برنامه‌های مؤثری را طراحی و اجرا کنیم اما هیچ چیز جای جلسات حضوری را نمی‌گیرد لذا در صدد هستیم اگر شرایط اجازه بدهد، در اولین فرصت مجدداْ به برگزاری حضوری جلسات برگردیم.

 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن با بیان اینکه 50 درصد دوره های ارتقای قاریان و دعاخوانان ممتاز کشور اجرایی و عملیاتی شده است، اظهار کرد: نیمی دیگر نیز تا پایان سال 1400 برگزار و اجرایی خواهد شد، ضمن اینکه مقرر شده است، پیرو برگزاری این دوره ها، بسترهای لازم جهت دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات افراد نیز با تشکیل جلسات و کارگروه های کار کارشناسی با حضور مسئولان شورای عالی قرآن و نشست های تخصصی فراهم شود تا با گفت و گوهای دوجانبه مسایل و مشکلات موجود بررسی و مرتفع شوند؛ به همین دلیل چهارشنبه هفته گذشته نخستین جلسه آن برگزار شد که جلسه بسیار خوب و پرباری بود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دامنه بحث های مورد بررسی در جلسه، بسیار مفصل بود لذا لازم دانستیم که این مباحث به یک جمع بندی کاربردی بینجامد. جلسه دوم این دوره ها نیز امروز چهارشنبه 12 آبان با حضور قاریان و دعا خوانان ممتاز کشور در شورای عالی قرآن برگزار می شود.

 

میرزاجانی اظهار کرد: امیدواریم خروجی این جلسات منجر به اجابت درخواست ها و مطالبات به حقی شود که قاریان و دعاخوانان محترم کشورمان انتظار دارند. ما نیز آنچه را که در توان شورای عالی قرآن است، برای ارتقا و بهبود برنامه ها و فعالیت های سازمان به کار می گیریم و از پیشنهادات و نظرات عزیزان بیش از پیش در راستای اجرایی و عملیاتی کردن برنامه ها استفاده  می کنیم.

 

وی گفت: قریب به 100 نفر از قاریان و دعاخوانان ممتاز کشور در جلسه دوره های ارتقا حضور دارند.

 

وی  اظهار کرد: شورای عالی قرآن به شکل ویژه اهتمام جدی و زیادی بر فضای مجازی دارد و اقداماتی را نیز با عزمی راسخ در این زمینه آغاز کرده است. برای مثال روزهای چهارشنبه هر هفته برنامه‌های آموزشی مختلفی همچون جلسات ارتقای قاریان و دعاخوانان و برنامه حیات طیبه را به‌صورت مجازی برگزار می‌کند که این برنامه‌ها با شیوع ویروس کرونا به صورت جدی و با پخش زنده از تارنمای آپارات به صورت مجازی در اختیار علاقه‌مندان در سراسر کشور قرار داده می‌شود.

 

وی درباره ضرورت نوآوری و تولید محتوای جذاب در حوزه تولیدات قرآنی گفت: همه طرح‌ها و نو‌آوری‌ها با خلاقیت برای مخاطب را با بدیهی دانستن پاسداشت حریم تلاوت قرآن قائل هستیم و حرف ما در این نشست این است که آیا نمی‌توانیم تلاوت قرآن مرسوم را با نوآوری‌هایی به سمع و نظر مخاطبان برسانیم، همان‌طور که پیشرفت‌های عرصه صوتی و تصویری در گذشته مانند امروز هم نبوده است.

کد خبر 1112378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha