بیش از هزار دستگاه تراکتور پلاک ندارد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: در حال حاضر هزار و ۳۲۴ دستگاه تراکتور در این شهرستان فاقد پلاک است.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: مجموع تراکتورهای این شهرستان، دو هزار و ۹۵۴ دستگاه است که تاکنون هزار و ۶۳۰ دستگاه پلاک گذاری شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه امسال ۶۶۰ پرونده پلاک گذاری تراکتور در این شهرستان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ۲۶۰ دستگاه تراکتور توسط پلیس راهور بازدید شده و متقاضیان می توانند در اسرع وقت به مراکز جهادکشاورزی دهستان مربوطه و یا به شرکت های فنی و مهندسی کشاورزی جهت ارائه مدارک و تشکیل پرونده مراجعه کنند.

 

ایزانلو اضافه کرد: شماره گذاری ماشین‌آلات کشاورزی با برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هوویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: پلاک دار کردن تراکتورها و کمباین های کشاورزی سبب آسان سازی اموری همچون بیمه دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی، صدور کارت سوخت و امور حقوقی از جمله خرید و فروش می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: امسال ۹۵۷ هزار لیتر نفت گاز برای سوخت ماشین‌آلات بخش کشاورزی این شهرستان در فصل پاییز تامین شده که بین کشاورزان توزیع می‌شود.

 

به گفته ایزانلو ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

 

شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار کشتزار دارد که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۹۵۴ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

 

 

کد خبر 1112383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha