مراجعه ۱۳۷ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی قم/ ۸۸ درصد بیماران بستری با بهبودی مرخص شدند

پرهام گفت: ۸۸ درصد از بیماران بستری در مراکز با بهبودی ترخیص و ۱۲ درصد نیز متأسفانه فوت‌شده که اکثر این فوتی‌ها در سنین ۶۰ الی ۷۰ سال بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمود پرهام» امروز (چهارشنبه 12 آبان ماه) در جلسه ستاد کرونا استان که در استانداری قم برگزار شد گفت: حوزه درمان از ابتدای کرونا در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش کرد که در راستای تأمین تجهیزات، نیروی انسانی و پشتیبانی از بیمارستان‌ها اقدامات لازم را انجام داد.
 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اگر چه روزهای اول با چالش‌های جدی مواجه بودیم اما با کمک و تلاش صورت گرفته شاهد بودیم که تمام تهدیدها به فرصت تبدیل شد.
 

وی با اشاره به مشکل تأمین اکسیژن گفت: تأمین اکسیژن برای بیماران تنفسی استان یکی از مشکلات اساسی بود که برای حل این مشکل ضمن تقویت دستگاه‌های اکسیژن ساز مراکز درمانی، چهار تانک برای ذخیره‌سازی اکسیژن نیز خریداری شد.


پرهام تأکید کرد: تقویت زیرساخت‌های مراکز آموزشی درمانی استان قم در دوره کرونا موردتوجه قرار داده شد و سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، ۵۲ دستگاه دیالیز، ۷۶ دستگاه ونتیلاتور، ۲۸ تشک مواج، ۵۰ مانیتورینگ و همچنین بیش از ۸۰۰ دستگاه پالس اکسی متر خریداری و به مراکز کرونایی قم تزریق شد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیمارستان‌های امیرالمؤمنین(ع) و شهدای ارتش یکی از دستاوردهای مهم در این ایام بود که کمک شایانی به مردم کرد.


وی گفت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار نفر به مراکز درمانی استان قم مراجعه کرده که از این تعداد ۲۹ هزار نفر بستری‌شده‌اند.


پرهام ادامه داد: ۸۸ درصد از بیماران بستری در مراکز با بهبودی ترخیص و ۱۲ درصد نیز متأسفانه فوت‌شده که اکثر این فوتی‌ها در سنین ۶۰ الی ۷۰ سال بوده‌اند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر واکسیناسیون گفت: ضمن دعوت از همشهریان برای تزریق واکسن تأکید می‌کنم که تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره این بیماری واکسیناسیون عمومی است.

کد خبر 1112449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha