سهم استان از طرح «جهش تولید مسکن» ساخت حدود ۹۴ هزار واحد است

صفوی نژاد گفت:سهم استان از طرح جهش تولید مسکن ساخت ۹۳ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی است و این واحد ها در اشکال مختلف با مسئولیت کارگزارانی چون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انبوه سازان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یا به صورت خودمالک ساخته می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عبدالمجید نژاد صفوی» امروز(۱۲ آبان) در نشست شورای مسکن استانداری خراسان رضوی گفت: سهم این استان از طرح «جهش تولید مسکن» ساخت ۹۳ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی است و این واحدها در اشکال مختلف با مسئولیت کارگزارانی چون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انبوه سازان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یا به صورت خودمالک ساخته می‌شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: بعد از ابلاغ قانون طرح جهش تولید مسکن، فراخوانی مبنی بر همکاری همه افراد حقیقی یا حقوقی در این طرح که زمین در اختیار داشته یا امکان انبوه سازی دارند منتشر شد.

 

وی ادامه داد:کاتباتی نیز با اداره های تابعه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و فرمانداران انجام گرفت تا ظرف یک هفته تمام اراضی دولتی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل منابع طبیعی که در داخل محدوده یا حریم شهرها هستند و امکان استفاده از آنها هست شناسایی و اعلام شود، در این راستا اراضی قابل استفاده در ۵۰ شهر شناسایی و احصا شد که برخی از آنها کاربری مسکونی ندارد و باید تغییر کاربری دهند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شناسایی اراضی مازاد در اختیار دستگاه های اجرایی در شهرستانهای فریمان، گناباد، بجستان و فیض آباد نیز تاکنون انجام شده که شامل ۱۸ قطعه از ۳۰۰ تا ۵۵ هزار مترمربع است اما در مشهد هنوز به جمع بندی قطعی در این زمینه دست نیافته ایم.

 

وی تاکید کرد: باید جدا از تامین زمین از طریق جذب املاک مازاد دستگاه های اجرایی، بتوان از طریق اعطای تسهیلات طرح بازآفرینی شهری، تخصیص تسهیلات بانکی به خودمالکین یا طرحهای دیگر طرح "جهش تولید مسکن" را اجرایی کرد.

کد خبر 1112524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha