خطبه نماز جمعه باید بتواند موجب جذب نسل جوان به مساجد باشد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: خطبه نماز جمعه باید مستدل و محکم و با آرامش و دور از خشونت و شیوا و رسا باشد تا بتواند موجب جذب جامعه به ویژه قشر جوان به مسجد باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در نشست ائمه جمعه استان کردستان که با موضوع «شاخصه‌های استکبارستیزی از دیدگاه امام راحل و رهبری» برگزار شد، اظهار کرد: اتخاذ راهبرد تهاجمی در مقابله با استکبار جهانی در همه ابعاد یکی از شاخصه‌های راهبردی برای مبارزه با استکبار جهانی است.

 

وی با بیان اینکه دست روی دست گذاشتن تا زمان حمله دشمن و سپس دفاع کردن اصلا کار درستی نیست، افزود: باید در هر شرایطی برای مقابله با دشمن ایستاد و دفاع را منوط به حمله دشمن نکنیم چون این کار موجب شکست اسلام و انقلاب می‌شود.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با گذری بر ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی کشور اسلامی ایران بیان کرد: در بعد سیاسی، اگر ندای وحدت شیعه و سنی و همه مسلمانان نبود ما در این همه عرصه‌های مختلف پیشرفت نداشتیم.

 

به گفته وی، در بعد اقتصادی هم حتما باید مردم و دولتمردان و انقلاب اسلامی سیاست راهبرد تهاجمی داشته باشند و نباید نگاهش به دیگر کشورها داشته باشیم.

 

عسکری اعلام کرد: در بعد نظامی هم براساس آنچه در قرآن آمده است، باید بر این مبنا حرکت کنیم اگر ما دنبال تهاجم راهبردی در همه عرصه‌ها باشیم مطمئنا اهدافی که برای خود در نظر گرفته‌ایم و این نظام برای آن ایجاد شده، تحقق خواهد یافت.

 

وی تبیین این سیاست‌ها در راستای مقابله با استکبار جهانی را ضروری دانست و گفت: اقدامات کارشناسی‌شده و راهبردی عامل موفقیت و پیروزی در برابر دشمنان خواهد بود.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه خطاب به ائمه جمعه استان کردستان تاکید کرد: خطبه نماز جمعه باید مستدل و محکم و با آرامش و دور از خشونت و شیوا و رسا باشد تا بتواند موجب جذب جامعه به ویژه قشر جوان به مسجد باشد.

کد خبر 1112585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha