سیستم کارت هوشمند خدمات عشایر راه‌اندازی شد / نهاده‌های دامی عشایر بدون رانت توزیع می شود

آذری گفت: سیستم کارت هوشمند خدمات عشایر برای اولین به همت امور عشایر استان راه اندازی شد و در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل درخواست اجرای این طرح در سراسر کشور را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «معرفت آذری» امروز (12 آبان ماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان گفت: سیستم کارت هوشمند خدمات عشایر برای اولین به همت امور عشایر استان راه اندازی شد و در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل درخواست اجرای این طرح در سراسر کشور را داشت.

 

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل تصریح کرد: این طرح هوشمندسازی زمینه سواستفاده از یارانه تخصصی به عشایر کوچ رونده خواهد شد و حتی با اجرای این سیستم توانسته ایم اشخاصی که تاکنون بدون داشتن دام یا فوت شده یارانه دریافت کرده اند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کنیم.

 

این مقام مسئول افزود: نهادهای دامی و آرد در بین عشایر از مهمترین اقدام های است که تلاش کرده ایم با این سیستم هوشمند صورت گیرد و حتی بزودی سیستم توزیع آب را نیز به این سیستم اضافه خواهیم کرد.

 

آذری عنوان کرد: عمده معاش عشایر از محل دامداری، صنایع دستی و محصولات باغی هست و هم اکنون بیش از 1.5 میلیون دام در استان در اختیار عشایر استان است.

 

وی اظهار داشت: 12 هزار و 800 خانوار شامل 66 هزار و 500 نفر در 2 ایل قره داغ و ایل شاهسون که به 46 طایفه تقسیم بندی می شوند از خدمات امور عشایر بهره مند هستند.

 

مدیر کل امور عشایر استان با اشاره به اینکه هم اکنون نهاده های دامی عشایر بدون فساد و رانت توزیع می شود و از طریق این سیستم در دسترس جامعه عشایری استان قرار می گیرد، یادآور شد: این سیستم هوشمند تاکنون تخلفات بسیار زیادی را که در سال های گذشته صورت گرفته را نیز عیان کرده و هم اکنون پیگیر این تخلفات هستیم و حتی بسیاری از افراد عشایر که به شهرها کوچ کرده اند ولی از خدمات یارانه استفاده می کنند را شناسایی و از این خدمات محروم شده اند.

 

آذری تاکید کرد: مشکل خشکسالی در بین جامعه عشایری استان از مهمترین مشکلات پیش رو است که امیدواریم با آبرسانی بتوانیم مشکلات این جامعه را کاهش دهیم.

 

وی اعلام داشت: البته طرح های آبرسانی در قشلاقات و ییلاقات عشایر استان ادامه دارد و امسال بیش از 670 میلیارد ریال که در 100 سال اخیر خدمات عشایر استان بی نظیر است اعتبار برای خدمت رسانی به جامعه عشایر استان جذب شده و در بخش های مختلف هزینه خواهد شد.

کد خبر 1112589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha