اتمام ۲۱۴ پروژه  گردشگری مازندران نیازمند تسهیلات بانکی است

فرزانه گفت: استان مازندران ۲۱۴ پروژه در حوزه گردشگری با پیشرفت ۹۰ درصدی دارد ولی بانک‌ها تسهیلات پرداخت نمی‌کنند از این رو سرمایه‌گذاران تغییر کاربری را ترجیح می‌دهند.می توان با تدوین سند جامع این دغدغه دوستداران طبیعت مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیف الله فرزانه» امروز(۱۲آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در پی برگزاری این جلسه برنامه‌هایی تدوین و قوانین، موانع و چالش‌ها در حوزه گردشگری احصا شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: از بین ۳۱ استان کشور به‌جز دو استان هیچکدام از سند جامع گردشگری برخوردار نیستند، سازمان وقت و استان اعتباری بر تدوین طرح درنظر نگرفتند با اینکه در سال ۱۳۹۷ بحث تدوین طرح تصویب شد.

 

فرزانه یادآور شد: در پی نبود طرح جامع همواره شاهد راندخواری‌ها و فسادهایی در حوزه گردشگری هستیم، اگر طرح جامع گردشگری وجود داشته باشد شاهد تغییر کاربری زمین‌ها در استان نیستیم و تمام نقاط‌ مشخص است کمااینکه الان هم بر اساس آمایش سرزمین توان اکولوژی زیر سه را به کارگروه معرفی نمی‌کنیم، تهیه این سند واجب است.

 

وی عنوان کرد: سال ۱۳۸۲ بحث ادغام سازمان با سازمان صنایع دستی، ایران‌گردی و جهان‌گردی مطرح شد هدفشان این بود که ظرفیت‌های فرهنگی صنایع دستی محصولات گردشگری شود، و این اتفاق نیفتاد این ادغام حرفه‌ای نبود.

 

فرزانه گفت: قرار بود سال ۱۳۹۸، سازمان با هدف ارتقای ساختار از سازمان به وزارت‌خانه تبدیل شود که نشد، تحلیل بنده این است که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری یک دستگاه فرابخشی است، برای تحقق اهداف همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

 

وی بیان کرد: ما در ارتباط با سواحل ۱۶۵ نکته را صورت جلسه کردیم ولی دستگاهی وارد عمل نشد چون قانون نداریم، همه تصور می کنند گردشگر در جاده هر چیزی ببینند انگشت اشاره را به سمت گردشگری میبرد در ابن راستا ما نیازمند قانون‌گذاری هستیم تا دستگاه‌های مربوط پای کار بیایند.

 

فرزانه خاطرنشان کرد: در ارتباط با رویداد ۲۰۲۲ که کمتر از یک سال زمان داریم، جلسات متعددی برگزار شد اما ما در استان پرواز خارجی نداریم، ما در حقیقت هماهنگ‌کننده بودیم نه دستوردهنده! در مسیرهای اصلی و فرعی سازمان پایانه‌ها متولی است.

 

وی اذعان کرد: اگر طرح جامع داشته باشیم مشکلی نداریم کاربری ها مشخص و همه دستگاه‌ها وظایف خود را می‌دانند اگر ندانند رانت‌خواری صورت می‌گیرد، ما در استان مازندران ۲۱۴ پروژه در حوزه گردشگری با پیشرفت ۹۰ درصدی داریم ولی بانک‌ها تسهیلات پرداخت نمی‌کنند از این رو سرمایه‌گذاران تغییر کاربری را ترجیح می‌دهند، پس سند طرح جامع مهم است سال‌هاست کسی نتوانسته تدوینش کند‌ امید آنکه تدبیری اندیشیده شود.

کد خبر 1112665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha