اعزام  ۱۲۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان و روحانیون جهادی برگزار شد

مراسم اعزام و بدرقه ۱۲۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان و روحانیون جهادی در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم اعزام و بدرقه ۱۲۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان و روحانیون جهادی امروز با حضور عبداللهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و حجت الاسلام حسینی مددی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل استان تهران در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش در حاشیه این مراسم مجتبی عبداللهی در جمع خبرنگاران گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات گسترده‌ای در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و  کادر درمان و مدافعان سلامت در بیمارستانهای مختلف داشته است.

وی افزود: این مراسم نیز جهت اعزام 1200 نفر از کادر مدافعان سلامت به مشهد مقدس برگزار می‌شود که به نوعی از زحمات شبانه‌روزی آنها برای نجات بیماران کرونایی قدردانی کرده باشیم.

عبداللهی با اشاره به نیات برخی واقفان در راستای اعزام زائر جهت زیارت امام رضا(ع)، اظهار کرد: این دوره از نیات واقفان را به مدافعان و کادر سلامت اختصاص دادیم که طی هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت افرادی معرفی و امروز به مشهد مقدس عازم می‌شوند.

در بخش دیگر این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل استان تهران طی سخنانی گفت: واقفان در دنیا از مال خود گذشت کردند که آن را برای آخرت خود جاودانه کنند، امروز دست آنها از دنیا کوتاه است اما موقوفاتی که با نیات خیرخواهانه از خود به جای گذاشتند برای آنها آثار و برکات دارد.

وی افزود: برخی در دنیا هستند بدون اینکه حرکت و اثری از خود داشته باشند اما برخی با اینکه از دنیا رفتند اما آثار و برکات اقدامات آنها برای سایر مردم جاری و ساری است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه طبق فرمایش خداوند متعال خدمت به خلق بالاترین عبادت است، عنوان کرد:‌ در این سفر روحانی و مقدس میزبان خواهران و برادرانی هستیم که در طول مدت شیوع ویروس کرونا با ایثار خود از سلامت مردم دفاع کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل استان تهران با بیان اینکه بیش از نیمی از مراکز درمانی استان تهران و بلکه در کشور از ناحیه موقوفات است، ابراز کرد: این واقفان خیراندیش زیرکانه و هوشمندانه ثروت دنیوی خود را تا ابد برای آخرت خود ذخیره کردند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1112688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha