تأمین ایمنی و سلامت مردم در گرو فعالیت های سازمان استاندارد است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به اینکه تأمین ایمنی و سلامت مردم در گرو فعالیت های سازمان استاندارد است، گفت: استاندارد، از جهش های برای کمک به امری تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(12آبان)، در دیدار با مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: تأمین ایمنی و سلامت مردم در گرو فعالیت های سازمان استاندارد است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: با توجه به تنوع و گستردگی که استاندارد بر عهده دارد، همچنین در جهان امروز که جهان علم و فناوری است، هر کشوری بتواند معیارهای استاندارد را بالاتر ببرد می تواند در این بازار علم و فناوری موفق باشد.

 

وی عنوان کرد: استاندارد از یک طرف حفظ ایمنی و سلامت مردم را بر عهده دارد و در مباحث دیگر مانند آب، غذا، مصالح ساختمانی، تولید و اشتغال همکاری دارند که در بازرسی ها و کنترل کیفیت کالاها باید دقت بیشتری در کشور و استان صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: کشور ما دارای ظرفیت هایی است و کمتر کشوری این همه سواحل دریایی دارد و ظرفیت های فراوان مانند خاک، آب و امکانات دیگر، نیروی انسانی تحصیل کرده در بین سن جوانی که دوران طلایی محسوب می شو می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

 

وی عنوان کرد: جهش هایی که باید در امر تولید کمک کند استاندارد است، هم در واردات و هم صادرات، از واردات و صادرات کالاهای بی کیفیت جلوگیری کند زیرا گاهی بازارهای خوبی وجود داشته ولی کالاها استاندارد لازم را نداشته و این فرصت از دست رفته است.

 

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: پشتیبانی ها، مانع زدایی، حمایت و جهش تولید، الزاماتی دارند که باید پایه هایش فراهم شود و کالاهای با کیفیت را بتوانیم در کشور تولید کنیم و تولیدکنندگانی که معیارهای لازم استاندارد را رعایت کنند می توانند بازار جهانی را به دست بگیرند و باید با برنامه ریزی جلو برویم.

 

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه هم جایگاه استان در کیفیت کالاها و جایگاه کشور هم دیده شود؛ این مردم آرزوها دارند و نیازهایشان دست یافتنی است و باید تلاش کرد این درخواست ها اجرایی شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه واحد تولیدی که کالای بی کیفیت تولید کند به تولید ضربه می زند، گفت: مصالح ساختمانی که استاندارد نیستند و با توجه به حوادث و بلایای طبیعی، استفاده از آنها بدون استاندارد حادثه آفرین بوده و لازم است جلوی هرگونه تولید بی کیفیت را گرفت و با ارائه راهکار از این مسیر به سمت مسیر ترقی هدایت شود.

 

وی بیان کرد: هنوز برخی فکر می کنند فقط کالا تولید شود و استاندارد و کیفیت را الزامی نمی دانند و این ضربه به تولید است و در راستای توزیع کالا نیز باید دقت شود زیرا وزن و حجم تغییر می یابد و می گویند قیمت تغییری نداشته است.

کد خبر 1112697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha