اقدامات حمایتی برای ساماندهی افراد بی سرپناه در دستور کار قرار گیرد

ثمینی با بیان اینکه هدف از برگزاری کارگروه ها اتخاذ تصمیم قطعی و نهایی برای رفع مشکلات است، گفت: ‍ اقدامات حمایتی برای ساماندهی افراد بی سرپناه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ساماندهی افراد بی سرپناه در سطح استان، اظهار داشت: هدف از برگزاری کارگروه ها اتخاذ تصمیم قطعی و نهایی برای رفع مشکلات و معضلات است.

 

وی افزود: همه ما وظیفه داریم برای انسان های بی سرپناه اعم از متکدی، معتاد متجاهر، در راه مانده و ... اقدامات حمایتی کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار قرار داده و با جدیت اجرایی نماییم.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: علاوه بر دستگاه هایی که به موجب دستورالعمل موظف هستند و می بایست در این راستا انجام وظیفه نمایند، انتظار می رود سایر نهاد ها و دستگاه ها با بهره گیری از ظرفیت و امکانات خود و خیرین در امر تجهیز این مراکز و هزینه های مراقبتی این افراد، مشارکت لازم را بعمل آورند.

 

وی با بیان اینکه فرمانداران و شهرداران در خصوص ساماندهی مراکز مرتبط با امورات متکدیان، جمع آوری و طبقه بندی آنها در گروه های مختلف اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، اداره کل اوقاف، کمیته امداد و .... می‌توانند در این مشارکت، همراهی بیشتری را داشته باشند .

 

ثمینی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان در ایام کرونا ادامه داد: علیرغم همه ی تلاش های بعمل آمده، متاسفانه کرونا به کسب و کارها و حتی مشاغل خانگی آسیب وارد نمود که لازم است در این خصوص پژوهش های علمی انجام شود و بر اساس یافته های علمی اقدامات لازم بعمل آید.

 

مدیر کل امور اجتماعی هم در این جلسه افزود: در پی اجرای برنامه های دفتر امور اجتماعی استان، از مرکز نگهداری متکدیان خرم آباد و بروجرد بازدید بعمل آمد و بر اساس مشاهدات میدانی این دو مرکز شرایط استاندارد و امکانات کافی را برای پذیرش متکدیان ندارند.

 

 پورسرتیپ ضمن قرائت بندهای دستورالعمل ساماندهی متکدیان، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط در اسرع وقت بر اساس شرح وظایف تعریف شده اقدام نمایند تا باتوجه به بروز فصل سرما، این افراد در مراکز مورد نظر ساماندهی و سایر اقدامات حمایتی بعمل آید.

کد خبر 1112795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha