۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه اختصاص یافت

فرماندارشهرستان آبدانان گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به استان برای تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه اختصاص یافت.

«سیروس مراد حاصلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: تونل کبیرکوه یک پروژه ملی محسوب می شود و نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات و رونق و توسعه صادرات به عراق دارد.

 

وی افزود: این تونل مهم ترین مسیر ارتباطی شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می‌کند.

 

فرماندار آبدانان ادامه داد: ساخت این تونل موجب حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه سخت گذر می‌شود.

 

وی گفت: با تکمیل تونل کبیر کوه زمینه مناسب جهت استفاده مشترك مردم آبدانان و دره شهر از امكانات اداری، دانشگاهی، آموزشی، قضایی، بانكی، تجاری، تفریحی، توریستی، ورزشی، الكترونیكی، حمل و نقل و مسافرت های هوایی و زمینی با توجه به بازگشایی مرزچیلات و توسعه مراودات تجاری و مسافری با كشور عراق در پی دارد.

 

مراد حاصلی به نقش تونل کبیر کوه اشاره کرد , گفت: با تکمیل تونل مسیر ارتباطی دوم، با اطمینان و امنیت بیشتر بین قسمت های شمال، شمالغرب، غرب و مركز كشور با استان خوزستان و مرزهای جنوب و جنوب غربی كشورفراهم می شود

 

وی ابراز کرد: در سفر رییس جمهوری ۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی چمن شهر آبدانان و مورموری اختصاص یافت که امیدواریم این مصوبه به زودی اجرایی شود.

 

فرماندار آبدانان در خصوص ایجاد فرودگاه آبدانان نیز، افرود: مشکل این فرودگاه بحث انتقال مالکیت زمین آن است که در حال پیگیری است و به زودی برطرف می شود.

 

وی تصریح کرد: چهارخطه کردن مسیر آبدانان به دهلران و برچیده شدن مدارس کانکسی از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام برای شهرستان آبدانان است.

 

کد خبر 1112842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha