استفاده از ظرفیت ها در راستای ایجاد اشتغال امری ضروری است

آقازاده بر استفاده از ظرفیت های اراک در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» امروز (13 آبان) در مراسم تکریم، تجلیل و معارفه شهردار اراک، که با حضور جمعی از مسئولان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: اراک از کانون‌های شهری مهم کشور است که از ظرفیت بالای صنعتی و کشاورزی برخوردار است.

 

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت ها به خوبی بهره بگیریم و به بهبود فرصت‌های شغلی برای افراد به ویژه نسل جوان که مهمترین مطالبه آنها اشتغال است بپردازیم، افزود: افزایش تولید در راستای بالا بردن مسئولیت اجتماعی و زیستی و مهار آلاینده‌ها از دیگر وظایف مهم مدیریت شهری است.

 

وی در ادامه به آلودگی شهر اراک و برخی نقاط استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود تلاش‌هایی که در راستای سالم‌سازی فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی انجام شده، افزایش تعداد روزهای آلوده را به دلیل حجم بالای ریزگردها و حاکمیت خشکسالی شاهد هستیم .

 

این مقام مسئول اضافه کرد: امید است شهردار جدید با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اراک و تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی برنامه مناسبی در راستای کاهش آلودگی هوا تدوین کند.

 

آقازاده با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مدیریت شهری جدید نیازها و مطالبات بحق شهروندان را محقق کند، افزود: مجموعه شهرداری و شورای شهر باید گام‌های موثری در راستای انجام فعالیت های فرهنگی، عمرانی، افزایش نشاط اجتماعی مردم و مقابله با آلودگی هوا با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط بردارد.

رویکرد شورای اسلامی شهر ششم، محله‌محور و مسجدپایه است

 

در ادامه این مراسم، سید «وحید میرنظامی» نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های شورای شهر کلانشهر اراک پرداخت و گفت: ایجاد بستر مناسب کسب و کار و فضاهای اشتغال در محله‌های محروم شهر از وظایف مهم شهردار است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اینکه آلودگی کلانشهر اراک مشکل مهمی است که باید به آن توجه شود، افزود: مجموعه مدیریت شهری باید این مهم را در دستور کار خود قرار داده و به این مطالبه بحق مردم شهر توجه کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه رویکرد شورای اسلامی شهر ششم، محله‌محور و مسجد پایه است، اضافه کرد: توجه به نحوه زندگی مردم با وجود مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری در اولویت های برنامه شورای شهر اراک است.

 

گفتنی است در این مراسم « علیرضا کریمی» به عنوان شهردار جدید کلانشهر اراک معرفی و از خدمات سرپرست شهرداری تقدیر شد.

 

کد خبر 1112980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha