تعادل بخشی میان فعالیت‌های صنایع بزرگ، کوچک و میانی برقرار شود

خلیلیان با بیان اینکه برخی شرکت‌های پایین دستی که برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند مطالباتی دارند که پرداخت نمی‌شود گفت: به طور کلی باید یک تعادل بخشی میان فعالیت‌های صنایع بزرگ، کوچک و میانی داشته باشیم تا کارها به صورت یکپارچه و هماهنگ دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (پنجشنبه ۱۳ آبان) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که با حضور معاون اقتصادی رییس جمهوری برگزار شد اظهار کرد: خوزستان قطب صنعتی کشور به شمار می‌رود و از نظر تولید ناخالص داخلی دومین استان پس از تهران است.

 

استاندار خوزستان افزود: البته جایگاه نخست تهران در این حوزه جای تفسیر و تحلیل دارد چراکه بسیاری از آمارها مربوط به شرکت‌هایی است که در استان خوزستان فعالیت می‌کنند اما دفاتر مرکزی آنها در تهران واقع شده لذا اگر این آمارها دقیق تنظیم شوند حتما استان خوزستان در زمینه تولید ناخالص داخلی نیز اول خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی موسسات و شرکت‌های بزرگ در استان فعالیت دارند اما مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند ادامه داد: مالیات این شرکت‌ها اگر در استان خوزستان پرداخت شود علاوه بر اینکه کمکی به استان خواهد بود بلکه می‌تواند در رونق، آبادانی و توسعه استان تاثیرگذار باشد.

 

خلیلیان با بیان اینکه حساب‌ها و گردش مالی شرکت‌های بزرگ در تهران نگهداری می شود اضافه کرد: این شرکت‌ها از ظرفیت خوزستان بهرمند می‌‎شوند اما ثمراتش به جای دیگری می‌رسد از این رو استان دچار کمبود نقدینگی می‌شود در حالی  که اگر گردش حساب‌ها و تمرکز وجوه در استان باشد بسیاری از  نارضایتی‌های پیرامون نقدینگی که نسبت به بانک‌ها وجود دارد برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ ظرفیت و افتخاری برای استان و کشور هستند عنوان کرد: برخی شرکت‌های پایین دستی که برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند مطالباتی دارند اما شاهد هستیم که مطالبات آنها پرداخت نمی‌شود هر چند بخشی از این موضوع ناشی از مشکلاتی است که شرکت‌های پایین دستی با آن دست به گریبان هستند اما به طور کلی باید یک تعادل بخشی میان فعالیت‌های صنایع بزرگ، کوچک و میانی داشته باشیم و این  زنجیره به صورت یکپارچه و هماهنگ کارها را دنبال کند.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از جایگاه خوبی برخوردار است و مصوبات آن به نوعی حکم مصوبات دولت را دارد و می‌توانیم از این مسیر برای رفع بسیاری از مشکلات تصمیم‌گیری کنیم.

 

کد خبر 1112981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha