عملیات نیروی دریایی سپاه یک تیر و هفت نشان است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: عملیات نیروی دریایی سپاه در آزادسازی نفت ایران و توقیف کشتی متجاوز، یک تیر و هفت نشان است و این عملیات از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۴ آبان ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، با اشاره به عملیات نیروی دریایی سپاه در آزادسازی نفت ایران و توقیف کشتی متجاوز، گفت: عملیات نیروی دریایی سپاه یک تیر و هفت نشان است و این عملیات از اهمیت بالایی برخوردار است.


 امام جمعه موقت آسمینون با بیان این مطلب که چند نکته در این خصوص حائز اهمیت است، افزود: نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود را برای متوقف کردن پاسداران دریا انجام دادند اما ناگزیر و ناکام میدان را ترک کردند.


وی بیان کرد: این اقدام سپاه تو دهنی به سعودی بود که گمان می کرد می تواند در پناه نیروی دریایی آمریکا، موفقیتی به دست آورد و بر شکست های سریالی این روزهایش از پا برهنگان دلاور یمن سرپوش بگذارد.


حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: حال با این شکست، یمنی ها روحیه تازه ای پیدا می کنند و همچنین این واقعه در آستانه اجلاس وین، روحیه تیم آمریکا را ضعیف تر می کند چرا که باید در مقابل قدرت تهاجمی ایران صدایش را پایین آورد.


خطیب موقت نماز جمعه آسمینون ادامه داد: علاوه بر این نیز با توجه به دلخوری چین از آمریکا به دلیل زیر دریایی های اتمی فروخته شده به استرالیا، پکن را به ایران نزدیک تر می کند و موضع تهاجمی آن در برابر آمریکا را تقویت می کند.


وی تاکید کرد: با توجه به شکاف اخیر بین فرانسه و آمریکا، اقدام نظامی ایران، فرانسه را در وین از آمریکا دورتر می کند و همچنین با توجه به رجزخوانی های رژیم صهیونیستی علیه ایران، اقدام تهاجمی سپاه علیه ارباب اسرائیل، توخالی بودن ادعاهای این رژیم را بیشتر برملا می کند.


حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: در راستای تحرک جدید ایران در صادرات، این اقدام سپاه، ضریب امنیت دریایی صادرات ایران را افزایش داده و به نقطه اطمینان رسانده است.


امام جمعه موقت آسمینون از ۱۳ آبان به عنوان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یاد کرد و یادآور شد: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ پس از تبعید امام به ترکیه، امام از مرزهای وطن گام را فراتر نهاد و همچون خورشیدی بر دیگر آبادی ها تابید و روشن گری و بیداری را در پهنه گیتی گسترانید.



وی خاطرنشان کرد: ایشان با کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ارتباط برقرار کرده و به ویژه در عراق و حوزه علمیه نجف اشرف تحولی سترگ را به وجود آورد و بحث حکومت اسلامی را در میان انبوهی از اندیشه های واپسگرایانه دینی مطرح کرد.


حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: ۱۴ سال پس از آن روز یعنی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ اتفاق مهم دیگری روی داد، دانشگاه تهران پر از جمعیت بود، گروه گروه مردم وارد دانشگاه شدند اما این بار جمعیت دانشگاه از دانش آموزان مدارس تشکیل می شد در آن روز دانش آموزان با اعتصاب خود مدارس را به تعطیلی کشانده و همه به طرف دانشگاه روی آورده بودند.


خطیب موقت جمعه آسمینون ابراز کرد: دانش آموزان با مشت های گره شده به هوا فریاد برآورده و می گفتند؛ ما همه سرباز توایم خمینی گوش بفرمان توایم خمینی مرگ برشاه وای اگرخمینی حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد.


وی تاکید کرد: یاران امام که در ۱۴ سال پیش در کوچه ها بازی می کردند و یا شیر می خوردند، آن روز، بزرگ شده بودند و از رهبرشان پیروی می کردند.


 حجت الاسلام جعفری اظهار کرو: ماموران شاه نتوانستند تحمل کنند و دستور شلیک دادند، خون پاک بسیاری از دانش آموزان را روی زمین ریختند، شهدای آن روز سیاه را بیشتر دانش آموزان و دانشجویان انقلابی تشکیل دادند بنابراین پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز۱۳ آبان را به خاطر بزرگداشت شهدای آن روز، روز دانش آموز نام نهادند.


امام جمعه موقت آسمینون افزود: به دنبال این واقعه و به مناسبت کشتار دانشگاه تهران، بازار تهران تعطیل شد و از سوی امام پیامی انتشار یافت، ایشان در این پیام هدف نهضت را برچیدن رژیم سلطنتی اعلام کردند و برای ادامه مبارزه از مردم خواستند تا با ادامه اعتصاب و پشتیبانی از اعتصابیون خصوصا کارکنان اعتصابی شرکت نفت و کمک مالی به آنها، در تحقق هدف مقدسشان بکوشند.
 

وی بیان کرد: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروان امام، حادثه مهمتری را در تاریخ شکوهمند انقلاب رقم زدند، روز جمعه ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ بعد از نماز جمعه، مردم تظاهراتی را علیه آمریکا ترتیب دادند و از آنجایی که آمریکا را مسئول تمام مشکلات کشور، کشتارها و خونریزی ها در طول سال های انقلاب می دانستند به طرف سفارت آمریکا حرکت کردند.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: سپس به وسیله گروهی از جوانان و دانشجویان با نام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا تصرف شد، چرا که آنجا مرکز جاسوسان آمریکا و محل برنامه ریزی برای نابودی انقلاب اسلامی به شمار می آمد، تصرف شد.


خطیب موقت نماز جمعه آسمینون تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی علی رغم تمام تحلیل های درست و نادرست این حادثه در سال های اخیر، در آن مقطع زمانی آن قدر مهم بود که امام آن را انقلاب دوم نامیدند.


وی در خاتمه عنوان کرد: یاد و خاطره امام راحل و فرزندان راستین ایشان و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

کد خبر 1113107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha