ارتقای فرهنگ عمومی در برابر هجمه دشمن لازم است

حجت الاسلام معتمدی گفت: ارتقای فرهنگ عمومی هم جهت با توسعه در برابر هجمه دشمن و جنگ نرم لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به مناسبت روز فرهنگ عمومی، به اهمیت این مقوله اشاره کرد و اظهارداشت: فرهنگ با ابعاد مختلف زندگی مردم ارتباط داشته و توجه به اعتلای و ارتقای آن برای حفظ ارزش ها و و صیانت از آن ضرورت دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ و ارتقای شاخص های فرهنگی و حفظ مرزهای ارزشی و اسلامی افزود: ارتقا فرهنگ عمومی هم جهت با توسعه  در برابر حجمه دشمن و جنگ نرم لازم است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در کشورما با اعتقادات دینی و اسلامی پیوند خورده است، اذعان داشت:‌ مرزهای اخلاقی و ارزشی باید در کشورمان حفظ شود و اصول دینی در حوزه های مختلف همسو با توسعه زیرساخت ها جاری باشد.

 

حجت الاسلام معتمدی تقویت باورهای دینی و اعتقادی در جامعه از ضرورت های فرهنگ عمومی برشمرد و اذعان داشت: پیوند ارتباط نسل جوان و نوجوان با مبانی دینی و بزرگان مثل مراجع جزئی از این برنامه ها است.

 

وی ادامه داد: حفظ و اعتلای فرهنگ عمومی نیازمند سیاست گذاری و پیش بینی قوانین است که تشکیل شورای فرهنگ عمومی در همین راستا بوده که در سطوح ملی، استانی و کشوری با عضویت متولیان حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی تشکیل و مصوبان آن شانیت اجرایی دارد.

 

*اصفهان پیشتاز در حوزه شورای فرهنگ عمومی

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی اصفهان با اشاره به اقدامات این شورا در استان اظهارداشت: تهیه سند تحول فرهنگی و پیش بینی اسناد بالادستی در حوزه فرهنگ عمومی و چشم انداز توسعه در این عرصه باعث شده خط و مشی مشخص شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به تعداد مصوبه و تدوین برنامه اصفهان، رتبه دوم را در بین دیگر استان های کشور دارد و بسیاری از برنامه ها در سطح ملی مورد اجرا قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام معتمدی تشکیل 9 کارگروه تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی را فرصتی برای تغذیه فکری و محتوایی خواند و گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها پویا بوده و نیازها و دغدغه های فرهنگی هر منطقه را مورد بررسی قرار داده است.

کد خبر 1113172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha