لازمه انقلاب در نوع عملکرد بانک ها/تحریم های ما از جانب دوست نماهاست

محمدیان با تاکید بر اینکه باید عملکرد بانک ها تصحیح شوند گفت: اگر انقلابی در نوع عملکرد بانک ها صورت نگیرد اختلاس ها و معضلات کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۴ آبان) از دلاورمردی های نیروهای دریایی سپاه پاسداران در اتفاق اخیر قدردانی کرد و گفت: نمی توان به راحتی از این اتفاق زیبا گذشت، بلکه باید بر این عزت ببالیم.



امام جمعه موقت سنگر افزود: کسانی که زیر ظلم، ستم، استکبار و استعمار ظالمان زمانه هستند دلشان با این حرکت خوشحال شد.



وی با اشاره به ۱۳آبان که به تعبیر حضرت امام خمینی انقلاب دوم بود، بیان کرد: این انقلاب ثمره آن استقرار، عزت و خودباوری بود که ذلت استکبار و طاغوت را به همراه داشت.



محمدیان شیرینی این انقلاب دوم را که یکی از ثمراتش اتفافی بود که در دریای عمان رخ داد عنوان کرد و گفت: کار بجایی رسیده که آمریکای جنایتکار دست به سرقت و دزدی می زند گرچه ما دست دزدی آمریکا را در همه جای دنیا می بینیم.



وی اظهار کرد: وقتی در موضع اقتدار، عزت، استقلال و تربیت یافته مکتب روح الله باشید اگر مالی از شما سرقت شود اینگونه حق خود را پس می گیرید.



محمدیان با بیان اینکه در دنیایی که سازمان های بین المللی و قوانین حقوق بشری ساخته اند در واقع قانون جنگل حکم فرماست، افزود: اگر مقتدر نباشیم و قدرت نداشته باشید بعضی از کشورهایی که خودشان را مترقی و کدخدای دنیا می دانند اینگونه در روز روشن به حقوق ملت ها تعدی و تجاوز می کنند.



امام جمعه سنگر بیان کرد: سپاهیان ما در عملیاتی که انجام دادند شجاعانه، حقمان را با قدرت، عزت و استقلال از دشمن مستکبر گرفتند و این از ثمرات انقلاب دوم است که حضرت امام تعبیرش را داشتند.



محمدیان این وضعیت دشمن را نشان دهنده این دانست که به دست و پا افتاده اند، ادامه داد: اگرچه ممکن است عده ای هم بگویند ملت ما بخاطر ایستادن در مقابل آمریکا با ضررها و تحریم های اقتصادی در معیشت متحمل مشکل شدند، اما در حقیقت اینگونه نیست چرا که ما کشور فقیری نیستیم و ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی داریم.



وی با تاکید بر اینکه ما کشور ثروتمندی از لحاظ منابع معدنی و از لحاظ منابع نفتی هستیم و خداوند متعال به ما بسیار نعمت داده است در حالی که خیلی از کشورها هیچ کدام از این نعمات را ندارند ادامه داد: اگر تحریم بودیم از جانب دشمن نبودیم بلکه این تحریم ها، تحریم خودی ها، ضعف آنان و دوست نماها بوده است، این تحریم ها از جانب کسانی بود که از کدخدا می ترسیدند و از خدا نمی ترسیدند.



محمدیان به مبالغ بالای اختلاس ها اشاره و اذعان کرد: بسیاری از این مبالغ بخش عظیمی از مشکلات را می توانست بر طرف کند زیرا بانک های خارجی که ما را تحریم نکردند بلکه بانک های داخلی با نوع عملکردشان ما را تحریم کردند.



وی با تاکید بر اینکه باید نگاهی در تصحیح عملکرد بانک ها صورت بگیرد افزود: اگر انقلابی در نوع عملکرد بانک ها صورت نگیرد این اتفاقات و معضلات ادامه خواهد داشت.



محمدیان به صحنه ای که برادر پاسدار نیروی دریایی پا روی پا انداخته و به دیو آهنی که استکبار به آن می نازید با تمسخر نگاه میکرد اشاره کرد و افزود: این چنین محکم بودن برگرفته از ایمان قلبی قوی است که به سبب آن آه و مناجات های شبانه به دست آمده است.



وی با اشاره به اینکه برای جنگیدن با دشمن ظاهری ۲ سلاح نیاز داریم گفت: البته در تجهیزات نظامی قدم های بزرگی برداشته ایم اما اگر این آهن در کنار آه شبانه نباشد فرقی با کشورهای دیگر نداریم.



محمدیان خاطر نشان کرد: در آیات و روایات بسیاری تاکید شده که اگر با دشمن درونی خود نجنگید با دشمن بیرونی نمی توانید مقابله کنید، از این رو اگر در درون عمل تزکیه، تصفیه و تخلیه روح خود را انجام نداده باشیم در جهاد اصغر نمی توانیم به موفقیت برسیم.



وی همچنین بیان کرد: از آرزوهای قلبی بنده است که بتوانیم یک روز در جامعه خود بقبولانیم که اینها دست پرورده های فرهنگی هستند، این سربازان امروز حاصل گنج جنگ ما هستند، اینها شهدای ما را دیده اند که اینگونه در مقابل استکبار ایستاده اند.



محمدیان ادامه داد: ما باید در جامعه خود به مردم بقبولانیم که خیرین ما اگر عمل خیری در ساخت مسجد، مدرسه، پل، بیمارستان و....انجام می دهند اگر چه که این کارها هم لازم است ولی آدم سازی از مسجد سازی اولاتر است، زیرا اگر انسان مسجدی بسازید مسجد نیز ساخته خواهد شد.

 


وی همچنین تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش بجای اینکه دغدغه سخت افراز داشته باشد دغدغه های نرم افزاری و پرورش و تربیت و تعلیم فرزندان را داشته باشد آنوقت آموزش و پرورش موفقی خواهیم داشت چرا که مدیر و مسئولی تربیت می کنیم که از دزدی و اختلاس و نافرمانی خدا به دور خواهد بود.

کد خبر 1113175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha