اقدام نیروی دریایی سپاه در دریای عمان سیلی محکمی بر صورت آمریکا بود

حجت الاسلام سیلاوی اقدام نیروی دریایی سپاه در دریای عمان را سیلی محکمی بر صورت آمریکا دانست و گفت: پاسداران عزیز ما با این اقدام به آمریکایی ها فهماندند که باید از منطقه غرب آسیا خارج شوند و همین امر در حال وقوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام حمید سیلاوی» امروز (جمعه ۱۴ آبان ) در آئین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه بندر چوئبده که در مصلای الرسول (ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ عمومی زیرساخت همه تاثیرات اقتصاد، اجتماعی و سیاسی در کل جوامع است، اگر بخواهند یک مردم را ذلیل کنند روی فرهنگ آنها کار می کنند.

 

امام جمعه چوئبده افزود: طراحی لباس های نامناسب با هدف ایجاد یک مُد یا تمدن جدید توسط دشمنان بوده که هدفشان ساقط کردن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشور عزیزمان است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور با استعداد های فراوان است که همگان مشاهده می کنند اکنون به چه عزتی در بین جهانیان رسیده است تصریح کرد: اخیرا مشاهده کرده اید که چگونه کشور های عربی حوزه خلیج فارس با انتقاد وزیر لبنان رفتار کردند و دستور خروج سفیران شان را از کشور لبنان دادند و همچنین سفیر لبنان را از کشورهایشان اخراج کردند. 

 

حجت الاسلام سیلاوی به انتقاد وزیر مسیحی لبنان که گفته بود جنگ عربستان با یمن یک جنگ بی فاید است و کشتار مردم فقیر یمن نتیجه ای برای عربستان نخواهد داشت عنوان کرد: برخی از کشورهای عربی نتوانسته اند حرف او را تحمل کنند و اقدام به اخراج سفرای این کشور کردند.

 

وی با تقدیر از دلاورمردان جان بر کف نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلایی اسلامی در توقیف نفتکش متخلف و رویارویی شجاعانه آنها با نیروی تروریستی آمریکا در آب های عمان بیان کرد: اقدام اخیر پاسداران عزیز نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش یک اقدام به جا و سنجیده ای بود و همچنین یک سیلی محکم به صورت آمریکا است. 

 

خطیب نماز جمعه بندر چوئبده ابراز کرد: پاسداران عزیز ما با این اقدام به آمریکایی ها فهماندند که باید از منطقه غرب آسیا خارج شوند و همین هم در حال وقوع است. می بینید که آمریکا اخیرا از سوریه و عراق برخی نیروی هایش و از افغانستان همه نیرو هایش را خارج کرده است. چرا که آنها توان درگیر شدن با ایران و هم‌ پیمانانش را ندارند.

 

وی در بخشی از سخنان خود به تحرکات برخی کشورهای همسایه ایران اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان ما، به سرکردگی آمریکای جنایت کار هر روز برای این نظام و مردم برنامه ای برای از پا در آوردن طراحی می کند؛ مشاهده می شود یک روز در کرستان عراق نقشه جدایی می چینند، روز دیگر جلوی ماشین های ترانزیتی ایران در آذربایجان را می گیرند، برخی هم در داخل کشور با شایعه پراکنی قصد تحریک مردم را دارند. 

 

حجت الاسلام سلاوی خاطر نشان کرد: مردم عزیز بدانند با اتحاد یکدیگر می توان این نقشه ها را نقش بر آب کنند.

 

وی اذعان کرد: برخی ها در شهر چوئبده متاسفانه به دلیل داشتن منافع شخصی جلوی اجرای پروژه ها را می گیرند و این باعث می شود که کار صورت نگیرد و پروژه ها تعطیل شود. مردم فهیم ما باید جلوی این افراد را بگیرند.

 

وی تاکید کرد: نباید جلوی سرمایه گذاری که آمده است در شهر هزینه کند بد رفتاری کنیم، لذا باید با آغوش باز و محبت و خدمتگذارانه با آنها رفتار کرد. 

 

امام جمعه چوئبده با بیان اینکه یادمان نمی رود که مردم شهر چوئبده در زمان جنگ چگونه افتخار آفرینی کرده اند گفت: در آن زمان زن و مرد به رزمندگان خدمت می کردند، زن ها نان می پختند، مردها با لنج هایشان تجهیزات و مهمات رزمندگان را جا به جا می کردند؛ باید با این افراد که رزمنده هستند اما رزمنده جبهه اقتصاد به درستی رفتار شود. 

 

وی بیان کرد: صد درصد سرمایه گذار نیز تلاش های خودش را برای اجرای کامل پروژه به کار خواهد برد، اما در مقابل اگر با او بد رفتاری شود، هر روز می بایست برای اشتغال با او جنگ و دعوا راه انداخت و هیچ وقت هم پروژه ها به نتیجه نخواهد رسید و در مقابل تعطیل می شود و پیمانکار با استفاده از ماده های قانونی خسارت اش را می گیرد و میرود و هیچ اهمیتی به اجرا و یا تکمیل پروژه ها نخواهد داد.

 

حجت الاسلام سیلاوی در بخش دیگری از سخنان خود به مزاحمت ها و توطئه ها علیه دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و افزود: شما مشاهده می کنید دشمنان قسم خورده این نظام چگونه با شایعات پراکنی در کشور می خواهند مردم را نسبت به این دولت مستاصل کنند که با اقدامات به جا و تحرک و فعالیت بیشتر دولتمردان نقشه دشمنان عملی نخواهد شد.

 

وی عنوان کرد: دولت قبلی واردات واکسن را به تصویب لایحه اف ای تی اف نسبت داده بود که دیدیم اصلا اینطور هم نبوده اما دولت کنونی با یک اقدام بسیار بزرگ واردات بیش از ۹۰ میلیون دُز واکسن از خارج از کشور، این رکورد را شکسته است.

 

امام جمعه چوئبده با اشاره به تعطیلی برخی کسب و کار ها و مدارس تصریح کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باعث از رونق افتادن سرویس مدارس و لوازم التحریری ها و بعضی تجار شده است، دولت نیز می بایست با دعوت مردم به تزریق واکسن و ایمنی جامعه می تواند دوباره این مشاغل را فعال کند.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود، هدف دشمنان از حمله وحشیانه اخیر به جایگاه های سوخت کشور را برای ایجاد آشوب و اعتشاش دانست و یاد آور شد: مردم با بصیرت و با فرهنگ بالای که دارند نشان دادن که گول نقشه های دشمنان نخواهند شد.

 

کد خبر 1113203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha