اداره هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی در فرودگاه جهرم راه اندازی شد

رئیس فرودگاه جهرم گفت: ارتقاء ایستگاه هواشناسی فرودگاه شهدای جهرم به اداره هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی ارتقا یافت.

«مهدی جعفرزادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: ایستگاه هواشناسی فرودگاه شهدای جهرم به اداره هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی و مدیریت بحران های جوی جهرم ارتقا یافت و «سید هادی حسینی» به عنوان رئیس این اداره منصوب شد.
 
 

رئیس فرودگاه جهرم با اشاره به اینکه وجود ایستگاه هواشناسی سینوپتیک از ضروریات هر فرودگاه برای ارسال اطلاعات جوی مربوط به هوانوردی است، افزود: در هواشناسی سینوپتیک شاخص ‌های هواشناسی مورد نیاز برج مراقبت پرواز بطور مستمر استخراج و ارسال می ‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک داخل کشور روزانه چندین نقشه هواشناسی در سطوح مختلف جو تهیه و پیش‌بینی های لازم را انجام داده و به تهیه گزارش های لازم در مورد وقوع طوفان، سیل، سرمای شدید و ناگهانی می پردازد.

 

جعفرزادگان با اشاره به اینکه این ایستگاه ها معمولا کاملترین مجموعه تجهیزات هواشناسی را دارا بوده و به صورت شبانه روزی و هر ساعت نسبت به ثبت اطلاعات و ارسال گزارشات هواشناسی اقدام می کنند، عنوان کرد: در این ایستگاه ها علاوه بر موارد ایستگاه های تکمیلی  شدت تابش آسمان، خورشید و بازتابش سطح زمین اندازه گیری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه دمای اعماق زمین از پنج سانتی متری تا عمق یک متری سطح زمین اندازه گیری و ثبت می شود، گفت: همچنین میزان تبخیر ۲۴ ساعته نیز در این ایستگاه ها اندازه گیری می شود.

کد خبر 1113244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha