اقدام صهیونیست ها در تخریب مسجدی در شمال کرانه باختری محکوم شد

نظامیان صهیونیستی مسجد« ابوصافی» در روستایی واقه در شمال کرانه باختری را تخریب کردند و وزارت اوقاف فلسطین این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العربی الجدید»، نظامیان رژیم صهیونیستی مسجدی را در روستای دوما جنوب نابلس تخریب کردند.

 

سلیمان دوابشه، رئیس شورای روستایی دوما گفت: اهالی روستا صبح روز پنج شنبه با صحنه حمله اشغالگران به این مسجد رو به رو شدند.

 

وی افزود: صهیونیست ها با بلدوزر به این روستا حمله کردند و مسجد را محاصره کردند و شروع به تخریب این مسجد کردند. این درحالی است که این مسجد دو سال پیش ساخته شده است.

 

دوابشه تصریح کرد: مسجد از آجر و قلع ساخته شده است و حدود 60 متر مساحت دارد.

 

وی افزود: 10 روز پیش صهیونیست ها برای تخریب مسجد اخطاریه صادر کردند و اهالی منطقه تلاش کردند از راه قانونی وارد شود که این زمان کافی نبود و صهیونیست ها حرمت این مکان را نگه نداشتند.

 

وی تاکید کرد: صهیونیست ها برای ساکنان سه منزل مسکونی اخطاریه دادند و اهالی منطقه در حمایت ساکنان آن تجمع کردند و و نظامیان صهیونیستی به سمت آنها گار فلفل پرتاب کردند.

 

وزارت اوقاف و امور دیتی فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی اقدام نظامیان صهیونیستی در تخریب مسجد «ابوصافی» در روستای دوما را محکوم کرده و این اقدام را تجاوز آشکار به مقدسات و اماکن دینی مسلمانان دانستند.

کد خبر 1113264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha