جشنواره تئاتر استان سمنان با معرفی برترین ها به کارخود پایان داد

سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان با معرفی دو نمایش برتر به جشنواره تئاتر فجر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان «فرشیدفلاح لاله زاری» درآئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان با تاکید بر هنر تئاتر و تاثیر آن در جامعه گفت: اگر کشور بخواهد توسعه فرهنگی را تجربه کند راهی جز توسعه هنرهای نمایشی ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: هنرهای نمایشی و تئاتر می توانند به جوانان و نوجوانان گفت و گو و درک متقابل را بیاموزند.

 

وی ضمن تجلیل از هنرمندان و دست اندرکاران سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان به تبیین اهمیت هنرنمایشی پرداخت و تصریح کرد: هنر تئاتر است که می تواند به مردم صبوری، تحمل و ایستادگی و استقامت را آموزش بدهد.

 

فلاح لاله زاری، با تاکید بر اینکه هنر تئاتر می تواند زندگی بهتری را بسازد اظهارامیدواری کرد: چنین رویدادها و جشنواره هایی باعث شکوفایی هنر نمایش در استان سمنان شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تعطیلی دو ساله فعالیت های نمایشی، برگزاری این جشنواره را اتفاق مبارکی دانست و خطاب به هنرمندان هنرهای نمایشی تاکید کرد: باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توسعه این گونه فعالیت ها، هنر نمایش را دوباره با اجرای نمایش و فعالیت های جشنواره ای توسعه و رونق داد.

 

در این مراسم که با «حضور مسافر آستانه» دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جمعی از مدیران فرهنگی و اجرایی به همراه جمع کثیری از هنرمندان و فعالان هنر نمایش استان سمنان برگزار شد نمایش های برتر به همراه عوامل و دست اندرکاران برتر گروههای نمایش شرکت کننده در این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

 

در پایان این جشنواره که هشت گروه منتخب استان رقابت داشتند با رای هیات داوران نمایش «ماشین نشین ها»به کارگردانی حسن سرچاهی از شاهرود و «راز شکست فاتحان» به کارگردانی محمدعلی دانشگر از سمنان به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان نمایش های منتخب معرفی شدند.

 

هیات داوران این این جشنواره در بخش کارگردانی با اهدای لوح تقدیر به حسن سرچاهی کارگردان نمایش ماشین نشین ها از شاهرود، محمدعلی دانشگر کارگردان نمایش «راز شکست فاتحان» از سمنان را به عنوان برترین کارگردان این جشنواره انتخاب و معرفی کرد.

 

در این جشنواره در بخش بازیگر مرد نیز هیات داوران با تقدیر از سه بازیگر به نام های حسن بیگ فرد و شهرام آذرمهر برای بازی در نمایش «رویای آمریکایی» از سمنان و مجید وحیدی برای بازی در نمایش «بامن به جهنم بیا» از دامغان، صادق جهان از نمایش «راز شکست فاتحان» از سمنان را بازیگر برگزیده انتخاب و جائزه خود را به این بازیگر اهداء کرد.

 

هیات داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان در بخش بازیگر زن نیز لوح تقدیر خود را به بهار ذوالفقاری برای بازی در نمایش «موزه مرگ» از سمنان و میترا قرایی برای بازی در نمایش «ماشین نشین ها» از شاهرود داد و از سمانه نجار در نمایش «شکست فاتحان» از سمنان را به عنوان بازیگر زن برگزیده انتهاب و جائزه هیات داوران را به وی اهداء کرد.

 

با رای هیات داوران همچنین در بخش طراحی نور بهنام قاسمی طراح نور نمایش «راز شکست فاتحان» از سمنان، طراحی صحنه و طراحی لباس محسن رامه طراح صحنه و طراح لباس نمایش« راز شکست فاتحان» از سمنان و در بخش طراح گریم نیز هیات داوران لوح تقدیر خود را به الهام شهاب الملک فرد طراح گریم نمایش راز «شکست فاتحان» از سمنان اهداء کرد.

 

 هیات داوران این جشنواره در بخش نمایشنامه نویسی با تقدیر از نویسندگان بومی و نیز در بخش موسیقی هیچ انتخابی نداشت.

 

در این جشنواره که از دوازدهم تا چهاردم آبان به صورت غیر متمرکز در شهرهای مختلف استان سمنان برگزار شد هشت گروه نمایش از بین ۱۳ گروه اولیه نمایش های خود را به روی صحنه بردند.

 

سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان با معرفی دو نمایش برتر به جشنواره تئاتر فجر در آیین اختتامیه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار تئاتر شهر سمنان به کار خود پایان داد.

 

کد خبر 1113416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha