خبر آمد خبری در راه است/ هویت چهار شهید گمنام پس از ۳۹ سال شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از شناسایی هویت چهار شهید گمنام متعلق به اصفهان، کاشان و دزفول که در چهار شهر استان کرمان تدفین شدند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ شهدای گمنام که طی سالیان اخیر، فضای شهرها را به حضور خود مزین کرده و عطر شهادت را همه جا پراکنده اند، هر بار که می آیند گویا حیات تازه ای در رگ های جامعه جاری می کنند.

 

 



هر شهید گمنام، قصه ای دارد؛ شهیدی که گاه از مقام گمنامی خود صرفنظر کرده تا حقانیتی را ثابت کند، حقانیت وجود و زنده بودن را؛ مثل شهید حمید ادیبی، شهید گمنامی که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تدفین شد اما قبل از نخستین سالگرد تدفین، طی ماجرایی خود را شناساند و از قضای روزگار محل تدفین او همان مکانی است که در گذشته های دور، محل بازی های کودکی اش بود در حوالی منزل شان.

 

 



 

قصه شهدای گمنام به همین جا ختم نمی شود و گاه از مشگین شهر اردبیل آغاز و هویت خویش را فاش می کند: شهید علی خالقی از شهدای گلباف کرمان که سال ۹۱ به عنوان شهید گمنام در مشگین شهر تدفین شده بود‌.

 

 


 

ماجراهای عاشقانه و دلبرانه شهدای گمنام، زمانی هم در مسجد فائق تهران آشکار شد؛ وقتی شهیدان عرب نژاد(دو پسرعمو) از شهدای خانوک کرمان از میان ۵ شهید گمنام این مکان مقدس احراز هویت شدند.

 

 


 

حالا اما قصه این روزهای ۴ شهید گمنام کمی متفاوت شده؛ شهدایی که از عملیات‌های تک دشمن در سال 1367، بدر، محرم و رمضان به دیار میهمان نواز کریمان آمده بودند.

 

 



شهدایی که به گفته محمود مهدوی فرد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان متعلق به ارتش اصفهان، سپاه اصفهان، سپاه کاشان و سپاه دزفول هستند.

 



 

به گفته وی هویت این ۴ شهید که در شهرهای رفسنجان، منوجان، زهکلوت و هنزا رابر تدفین هستند؛ از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شده و به زودی جزییات آن اعلام می شود.

 



بر اساس گزارش شبستان؛ در حال حاضر ۱۱۲ مکان در استان کرمان میزبان ۲۹۴ شهید گمنام است؛ از این تعداد ۲۲۶ شهید در ۷۶ مکان شهری و روستایی؛ ۱۴ شهید در مراکز نظامی، امنیتی و کارخانجات، ۴۱ گمنام در ۱۹ مرکز دانشگاهی و حوزه های علمیه و ۱۳ شهید در گلزارهای شهدای استان کرمان تدفین هستند.

 

 

طاهره بادامچی
 

کد خبر 1113471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha