میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرستان ها قابل قبول نیست

زنگانه گفت: افزایش اقدامات ترویجی رعایت پروتکل ها و ارتقای واکسیناسیون منجر به کاهش آمار ابتلا به کرونا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» عصر امروز (شنبه ١۵ آبان) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: افزایش اقدامات ترویجی رعایت پروتکل ها و ارتقای واکسیناسیون بصورت یک فعالیت ویژه منجر به کاهش آمار ابتلا به کرونا می شود و باید تلاش کنیم استان را به رتبه نخست کشوری برسانیم.

 

استاندار گلستان افزود: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و صداوسیما در خصوص اجرای پروتکل ها می تواند گلستان را جز استان های برتر در زمینه کاهش شیوع کرونا تبدیل کند.

وی ادامه داد: اقدامات طرح شهید سلیمانی باید تقویت شود و البته تشدید نظارت ها استان را در زمینه کنترل بیماری یاری خواهد کرد.

 

زنگانه اظهارداشت: در ۱۰ استان کشور روند شیوع کرونا رو به افزایش است و ۱۶شهرستان قرمز هفته قبل به ۳۳ شهرستان در کشور رسیده است.

 

وی گفت: در حال حاضر شهرستان های مراوه‌تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، رامیان، آق قلا، ترکمن و گمیشان در وضعیت آبی، بندرگز در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان در وضعیت زرد هستند و البته در برخی شهرستان ها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی قابل قبول نیست.

 

استاندار گلستان افزود: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۷ بیمار در icu بستری گ و ۲۶ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز خوشبختانه فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته ایم.

 

وی گفت: تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از ۷۵۸ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۸۲ درصد دز اول و ۵۸ درصد دو دز را دریافت کرده اند.

 

زنگانه افزود: به دلیل ترددهای بالای گلستان با استان های رو به افزایشی چون سمنان و سیستان و بلوچستان احتمال وقوع پیک ششم در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه ها باید ذیل ستاد استانی فعال شود و مسئولان این کارگروه ها باید گزارش خود را ارائه کنند.

 

استاندار گلستان گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل ها و بروز پیک ششم بیماری، بازگشت محدودیت ها صورت می گیرد.

 

کد خبر 1113527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha