صنعت بازی می تواند به عنوان یک صنعت فرهنگی خلاق پویا  در خدمت توسعه  کشور باشد

توجه به بازار سازی به عنوان یک راهبرد مهم می تواند صنعت بازی را مستقل از هر کمکی به عنوان یک صنعت فرهنگی خلاق پویا پایدار در خدمت توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور معرفی نماید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمدصادق دهنادی، مدیر اداره مدیریت مصرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یادداشتی در اختیار خبرگزاری شبستان قراد داد که بدین شرح است:

بازار نوپای بازی‌های ویدئویی و تفریحات الکترونیک ایران، در شرایط نابرابری نسبت به رقبای خود آغاز به فعالیت نموده و تلاش قابل تقدیر بازی سازان ایرانی برای شکل گیری نهضتی برای تولید و عرضه و توسعه بازی‌ها از آغاز با چالش هایی روبرو بوده که سیاستگذاران و مجریان حوزه فرهنگ ایرانی را به حمایت همه جانبه از این صنعت متقاعد می نموده است.

در طول 12 ساله اخیر، بنیاد ملی بازی های رایانه ای به فراخور وضعیت اکوسیستم صنعت ، بسته متنوعی از حمایت ها را برای بازی ساز ایرانی شامل آموزش، ایجاد زمینه برای رفت و آمدها و ارتباطات فنی و تجربی، حمایت مستقیم مالی و سرمایه گذاری ، تبلیغات ، جذب حامی و برگزاری رویدادهای مختلفی که به نفع بازی سازان باشد را ارائه نموده است که در نهایت به صورت یک نظام پایدار همگرا ، منسجم و هم افزا شده است. با این حال توسعه روز افزون گروه های بازی ساز و نیازهای متنوع بازار بازی های رایانه ای نشان می دهد، همه تلاش ها و حمایت ها به رغم افزایش تصاعدی سالانه نمی تواند پاسخگوی نیازهای رو به رشد این صنعت باشد.

از سوی دیگر همه ی تلاش ها از سوی استعدادهای داخلی تولید و همچنین حمایت های دولتی و خصوصی بدون استفاده ی فراگیر توسط مخاطبان ، سودمند نبوده و در نهایت بازی که بدون استفاده مخاطب تولید و عرضه شود ، سرنوشت مناسبی نخواهد داشت.

شاید با این نگره، مهمترین اهتمام حمایتی و هدایتی اکوسیستم صنعت بازی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای در دو ساله اخیر به کشف بازار، بازار سازی و ایجاد مطالبه برای استفاده از بازی های رایانه ای ایرانی بوده و هست.

بازی رایانه ای که بتواند خودش را به مخاطب نشان دهد و او را با استفاده از جلوه های فنی و زیبایی شناسانه به سمت هیجانات ایمن و رشد فکری و ذهنی و انبساط خاطر ناشی از سرگرمی و تفریح خود ببرد، می تواند موتور محرکه و آینه ی استعدادهایی باشد که در آغاز راه ورود به این صنعت قرار دارند.

نکته ی بسیار مهم در این زمینه آن است که پویش های معرفی بازی های رایانه ای ایرانی مطلقا به معنای اجبار مخاطب به اجرای یک سری بازی نیست؛ بلکه تنها مشوق و محرک هایی است که می تواند جامعه ی چند ده میلیونی استفاده کنندگان از بازی های رایانه ای و موبایلی را با دستاوردهایی که به دلیل های مختلف از دیدن و انتخاب بازی های ایرانی محروم است ، آشنا نماید.

موفقیت برخی از بازی های نسبتا ساده ایرانی با جذب میلیون ها نصب ، نشان می دهد، در صورت معرفی به جا و آشنایی شبکه ای از علاقمندان و بازی‌بازهای ایرانی با آن ها در رده های مختلف سنی ، جنسیتی و تحصیلاتی می توان در صورت بازارسازی مناسب شاهد موفقیت تعداد بیشتری از بازی ها در جلب توجه و نظر آحاد مختلف جامعه بود.

توجه به بازار سازی به عنوان یک راهبرد مهم می تواند صنعت بازی را مستقل از هر کمکی به عنوان یک صنعت فرهنگی خلاق پویا پایدار در خدمت توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور معرفی نماید.

 

 

کد خبر 1113653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha