رویداد فهما موجب هدفمندتر شدن فعالیت های کانون های مساجد شده است

حجت الاسلام رمضانی گفت: رویداد فهما موجب هدفمندتر شدن فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در جلسه آموزشی فهما ویژه مدیران کانون های مساجد استان که امروز (یکشنبه 16 آبان) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: سومین رویداد فهما با شعار «به توان مردم» آغاز شده است و کانون های مساجد 43 روز دیگر  فرصت دارند تا فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: اگر کانون های مساجد استان در رویداد فهما همکاری و همراهی داشته باشند و فعالیت خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند، هم سطح استان در ارزیابی ها بالا می رود و هم اعتبارات خوبی نصیب کانون ها می شود.

 

وی اضافه کرد: امروز تغییر تاکتیک ها در جامعه مشهود است و ما هم باید این تغییر تاکتیک را بپذیریم و بر اساس چشم انداز و سند راهبردی تعریف شده حرکت کنیم؛ در گذشته بر اساس برنامه و اصول خاصی حرکت نمی کردیم و چند سالی است که رویداد فهما آغاز شده و موجب هدفمندتر شدن حرکت کانون ها شده است.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: با توجه به اساسنامه ای که برای کانون ها تعریف شده و با اجرای رویداد فهما و ثبت اطلاعات و فعالیت کانون ها در سامانه بچه های مسجد، امروز بانک اطلاعاتی قوی در مجموعه استان و کشور داریم و بر اساس این بانک اطلاعاتی می توانیم درصد مخاطبان کانون های مساجد را بر اساس سن، سطح سواد و غیره بیان کنیم.

 

وی تأکید کرد: در گذشته اعتبارات کانون ها بر اساس بودجه ای بود که از مرکز به ما داده می شد، ولی الان این اتفاق بر اساس ثبت فعالیت کانون ها در سامانه بچه های مسجد رقم خورده است و کانون های فرهنگی هنری مساجد با ثبت فعالیت ها و اقدامات خود در این سامانه می توانند با کسب امتیاز بالا از اعتبارات خوبی بهره مند شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته در اجرای رویداد فهما و ثبت فعالیت در سامانه بچه های مسجد، کانون ها همکاری خوبی داشتند به طوری که استان قزوین رتبه نهم کشوری را کسب کرد و امسال هم کانون ها به منظور ارتقا رتبه استان و همچنین بهره مندی از حمایت های مالی نسبت به ثبت فعالیت های خود اقدام کنند.

 

وی تأکید کرد: کانون ها برنامه ها و فعالیت های گسترده ای در حوزه های متعدد نظیر کاهش آسیب های اجتماعی، مواسات و همدلی، کتاب و کتابخوانی، سرود و غیره و بخش های تخصصی دارند که با ثبت این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد می توانند امتیاز بالایی را کسب کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: سومین رویداد ملی فهما در قالب سه شبستان و 12 رواق در حال اجراست که در این رواق ها بخش های مختلفی تعریف شده که بر این اساس کانون های مساجد می توانند برنامه های خود را به ثبت برسانند.

 

وی یادآور شد: کانون های مساجد تشکیلاتی مردمی است که با توجه به مجوزی که دارند می توانند با سازمان های مختلف مشارکت داشته و تفاهم نامه همکاری امضا کنند که ان شاالله کانون ها از این بستر به ویژه در روستاها بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

 

کد خبر 1113678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha