طرح «سفیران سلامت» در مدارس شهرستان جهرم به اجرا در آمد

نیکفر از آغاز فعالیت طرح «سفیران سلامت دانش آموزی» با پویش «کوید ۱۹ در مدرسه من جایی ندارد» در مدارس شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی نیکفر»، امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) در مراسم افتتاحیه جشنواره «سفیران سلامت دانش آموزی» که به صورت نمادین در مدرسه متوسطه اول دخترانه «امام رضا (ع)» جهرم برگزار شد، گفت: پس از ۲ سال بیماری و سختی به سمتی حرکت می کنیم که دوباره شاهد بازگشایی مدارس بوده و یک بار دیگر شادابی، نشاط و پویایی در مدارس جاری می شود.
 

مدیر آموزش و پرورش جهرم ضمن تقدیر از مجاهدت های کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا، افزود: هنوز رد ماسک ها و خستگی کادر درمان در صورت کادر درمان پیداست و قدردان زحمات آنها هستیم اما قدردانی ما در عمل انجام واکسیناسیون و حفظ نکات بهداشتی است.

 

وی طرح «سفیران سلامت» را باعث پیوند نظام سلامت با نظام آموزشی در مدارس برشمرد و گفت: نقطه قوت ما و نقطه اتصال ما به مسائل بهداشتی، دانش آموزان سفیر سلامت هستند.

 

نیکفر علاقه مند بودن و مستعد بودن را ۲ شاخصه بارز دانش آموزان «سفیر سلامت» عنوان کرد و اظهار داشت: این دانش آموزان در دست یابی به چهار هدف سلامت فردی، سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تلاش می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح ملی مدارس ما جای ایمنی برای تحصیل دانش آموزان است، تاکید کرد: در حال حاضر در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و این بازگشایی تابعی از انجام واکسیناسیون و توان مدرسه در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس هم می تواند یک فرصت باشد و هم می تواند تهدید، تصریح کرد: سفیران سلامت این فرصت را ایجاد می کنند که رابطی بین مربیان بهداشت، کارشناسان علوم پزشکی، اولیا و دانش آموزان بوده و بتوانند خانواده ها و دانش آموزان را ترغیب به انجام واکسیناسیون و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر مدرسه ای را بدون در نظر گرفتن ضوابط و دستورالعمل ها بازگشایی کنیم تهدیدی برای سلامت جامعه است، گفت: به همین دلیل مدارس را کنترل شده با اولویت مدارس متوسطه دوم بازگشایی کرده و به سمت مدارس متوسطه اول و ابتدایی حرکت می کنیم.

 

نیکفر در پایان عنوان کرد:سفیران سلامت دانش آموزی با پویش «کوید 19 در مدرسه من جایی ندارد» فعالیت خود را آغاز می کنند.

 

کد خبر 1113709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha