گرم ماندن محافل فرهنگی ادبی و هنری کشور در گرو وجود امنیت است

میثم مرادی بیناباج گفت: زبان شعر و ادب بهترین وسیله برای نشان دادن مجاهدت تلاشگران سربازان گمنام امام زمان (عج) است و تلاش می‌کنیم تا با زبان و کلام شعر این مجاهدت‌ها را به خوبی نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، دومین کنگره ملی «شعر گمنامی» با هدف تجلیل از سربازان گمنام امام زمان (عج) در بحث تأمین امنیت جامعه، در ماهشهر آغاز به کار کرد.

در این کنگره که به همت حوزه هنری آغاز به کار کرد، شاعران کشوری اشعار خود را در وصف شایستگی‌های سربازان گمنام امام زمان سرودند.

رئیس حوزه هنری استان خوزستان گفت: این کنگره از امروز در ماهشهر گشایش یافت و شاعران سراسر کشور ۴۵ روز فرصت دارند تا اشعار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

محمد شهباز گهروئی بیان کرد: شاعران آثار خود را به سامانه «شعر گمنامی» ارسال و یا از طریق پست به دبیرخانه این کنگره در حوزه هنری خوزستان ارسال کنند.

وی ادامه داد: نتایج ارزیابی این سروده‌ها نیز در مراسم اختتامیه کنگره که در اسفندماه برگزار می شود با اهدای جوایز نفیس اعلام می‌شود.

اولین کنگره ملی «شعر گمنامی» سال گذشته در شیراز برگزار شد که با استقبال گسترده شاعران کشور مواجه شد.

در مراسم افتتاح این کنگره جمعی از شاعران کشوری و مسئولان استان خوزستان از جمله نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان حضور داشتند.

گرم ماندن محافل فرهنگی ادبی و هنری کشور در گرو وجود امنیت است

معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: چنانچه امنیت نباشد محافل هنری رونق خود را از دست خواهد داد و روشن ماندن چراغ ها و محافل فرهنگ نیازمند تامین امنیت است.

میثم مرادی بیناباج در دومین کنگره ملی «شعر گمنامی» در ماهشهر با اشاره به جایگاه ویژه شاعر خوزستانی قیصر امین‌پور در ادبیات کشور اظهار داشت: خوزستان استانی ادبی است و در طول تاریخ، محفلی برای شعرای کشور بوده است.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان و یاد و خاطره مجاهدت‌های دانشجویان انقلاب اسلامی در فتح لانه جاسوسی ادامه داد: استکبار هیچگاه نخواهد توانست در مقابل عظمت انقلابی ایران کاری کند.

مرادی با اشاره به هدف برگزاری کنگره ملی «شعر گمنامی» خاطرنشان کرد: عرصه هنر عرصه گمنامی است، در این کنگره بنا داریم زیبایی‌های سربازان امام زمان و برکات آنها را با زبان شعر و ادب تبیین کنیم.

معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری افزود: قصد داریم این سبک زندگی و این روش را که برای تأمین امنیت در کشور تلاش می‌شود را نشان دهیم. حوزه هنری باید کمک کند تا زوایای پنهان امنیت در کشور نشان داده شوند.

مرادی با بیان اینکه امنیت یکی از عرصه‌های پنهان در نشان دادن مجاهدات سربازان گمنام امام زمان (عج) است، تصریح کرد: حوزه هنری آمادگی دارد برای نشان دادن مجاهدت این سربازان گمنام در سایر رشته‌ها مخصوصاً در تاریخ شفاهی نیز اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در سینمای غرب امنیت را در سینما به وفور شاهد هستیم، گفت: امنیتی که در سینمای غرب به نمایش گذاشته شده با واقعیت‌ها بسیار تضاد دارد، اما واقعیت این است که در ایران تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به درستی نشان داده نشده است.

معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری افزود: زبان شعر و ادب بهترین وسیله برای نشان دادن مجاهدت تلاشگران سربازان گمنام امام زمان (عج) است و تلاش می‌کنیم تا با زبان و کلام شعر این مجاهدت‌ها را به خوبی نشان دهیم.

گفتنی است، دومین کنگره ملی «شعر گمنامی» به مناسبت گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) در منطقه اقتصادی بندر ماهشهر گشایش یافت.

کد خبر 1113747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha