فرهنگ نقش حیاتی در هر جامعه ای دارد

حجت الاسلام کاظمی نسب گفت: یکی از ویژگی های حوزه های فرهنگ این است که نیازمند گذشت زمان است و دیر جواب می دهد، مردم به راحتی آن را قبول نمی کنند لذا باید برای فرهنگ سازی یک موضوعی تمامی دستگاهها پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام«محمد تقی کاظمی نسب» امروز یکشنبه (۱۶ آبان ) در نشست خبری با عنوان نشست هم اندیشی فرهنگ عمومی و رسانه بیان کرد: مرحوم امام راحل (ره) به عنوان عارف و مجتهد فرمودند: "فرهنگ مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی های یک ملت است". این فرمایش امام پرمحتوا و پرمعنا است که می توان پیرامون آن بحث کرد.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ می فرمایند: "فرهنگ مانند هوا است، اگر هوا سالم باشد بدن سالم می ماند و اگر آلوده باشد بدن مریض می شود". این سخن آقا یعنی نقش فرهنگ نقش حیاتی دارد و مانند هوا است که دائما تنفس می کنیم.

 

وی با بیان اینکه برگزاری فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی و مذهبی موجب ترویج و توسعه فرهنگ عمومی یا همان فرهنگ ناب اسلامی می شود؛ اظهار کرد: در دهه هفتاد شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» با همکاری همه دستگاهها به مرور نهادینه شد و یا استفاده از «کمربند ایمنی» که با فرهنگ سازی اکنون همه استفاده می کنند و ... همه این اتفاق ها به دلیل فرهنگسازی درستی است که صورت می گیرد.


حجت الاسلام کاظمی نسب بیان کرد: موضوع فرهنگ بسیار مهم است یعنی هر  آنچه که نیروی انسانی و اعتبارات جذب شود به عنوان سرمایه است، حوزه فرهنگ یک ویژگی آن این است که دیر جواب می دهد و مردم سریع آن را قبول نمی کنند و کار پرزحمتی است لذا شورای فرهنگ عمومی کار پرزحمتی را پیش رو دارد.


رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: تاکنون در یک سال گذشته ۸ جلسه در این خصوص برگزار  شده که یکی از خروجی های جلسات تنظیم «سند راهبردی اجرای توسعه فعالیت های قرآن و عترت استان» بوده است که 12 دستگاه فعال در حوزه قرآن در این سند برنامه های آنها ذکر شده است و چشم انداز سند از سال 97 تا سال 1402 می باشد که در واقع نقشه راه فعالیت های قرآنی استان است.

 

وی با بیان اینکه اقدامات این دستگاهها با برگزاری جلسات رصد می شود؛ تصریح کرد: یکی از کارهای خوب در این کارگروه تنظیم این سند برای اولین بار در خراسان رضوی است که جنبه اجرایی دارد؛ همچنین معرفی خادمان برتر قرآنی برای تجلیل، معرفی روستای برتر قرآنی در استان، تشکیل مجمع خیرین قرآنی استان از دیگر اقدامات ما در این کارگروه بوده است.

کد خبر 1113826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha