توجه به حوزه گردشگری اصفهان ضرورت دارد/ توجه به میدان تاریخی امام

میرباقریان با اشاره به بافت تاریخی و سنتی گردشگری گفت: توجه به حوزه گردشگری و خانه های تاریخی اصفهان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «رسول میرباقری« در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به ظرفیت گردشگری نصف جهان گفت: یکی از ظرفیت های فعال این حوزه خانه های تاریخی و بافت فرسوده قدیمی است.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: باید بستر برای ورود بخش خصوصی در توسعه گردشگری اصفهان فراهم شود تا شاهد اتفاقات جدیدی در این عرصه به ویژه احیا بخش گردشگری و خانه های تاریخی باشیم.

 

وی ادامه داد: مدیریت شهری و دولت زمینه را برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی فراهم کنند تا به واسطه سرمایه گذاری در این عرصه شاهد جذب توریست و توسعه اقتصادی باشیم.

میرباقریان با اشاره به بافت تاریخی و سنتی گردشگری گفت: توجه به حوزه گردشگری و خانه های تاریخی اصفهان ضرورت دارد که بخش خصوصی در این زمینه نقش آفرین خواهد بود.

 

*توجه به میدان تاریخی امام

 

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای شهر نیز موضوع گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: اصفهان ظرفیت بالای فعالی در این حوزه دارد اما وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت جدید این عرصه تاکنون به اصفهان بر اساس اولویت ها سفر نکرده است.

«مصطفی نباتی نژاد« افزود: سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری این شهر لازم است و با توجه به نقش فعال مدیریت شهری باید تکلیف حوزه گردشگری شهرداری مشخص و سند چشم اندازی که برای آن به تصویب رسیده مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت احیا نمایشگاه گذر نصف جهان گفت: این نمایشگاه تبدیل به انبار شده و باید احیا و فرصت های نمایش ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی شود.

نباتی نژاد به موضوع مهم رفع نیازهای میدان تاریخی امام(ره) اشاره کرد و گفت: درآمدهای موقوفه این میدان در رفع نیازها و بهبود اوضاع آن بشود.

 

کد خبر 1113892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha