​اعمال جرایم میلیاردی برای تخلفات اقتصادی/ انجام بیش از ۵۰ هزار مورد بازرسی در گیلان

نقدی میزان جرایم پرونده‌ اقتصادی در گیلان را ۳۲۵ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ذکر کرد و گفت: سازمان صمت گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار و ۴۰۸ مورد بازرسی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی نقدی» شامگاه یکشنبه (16 آبان) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: در پی بازرسی‌های سازمان صمت از ابتدای امسال تاکنون حداقل هر روز در سطح 16 شهرستان استان گیلان مجموعا هزار و 938 صنف، 2 هزار پرونده تخلف تشکیل می‌شود.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان تعداد بازرسی‌های انجام شده این واحد در سطح استان را از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار و 408 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد کل تخلفات اقتصادی در سطح استان گیلان در مدت اشاره شده هم چهار هزار و 395 بوده است.

 

نقدی میزان جرایمی که در این تعداد پرونده‌ اقتصادی آورده شده است را چیزی حدود 325 میلیارد و 782 میلیون و 300 هزار تومان ذکر کرد و یادآور شد: متاسفانه جرایمی که اعمال می‌شود آن بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از تخلفات ندارد و باید در این مورد بازنگری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در اثر تخلفاتی مانند گران فروشی ضرر اصلی متوجه مردم می‌شود اضافه کرد: گرانی کالاها در سطح بازار به عواملی نظیر نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و نوسانات فصلی بازار بستگی دارد و با اقداماتی مانند بازرسی‌های مستمر در واحدهای تولیدی و توزیعی تلاش می‌شود که حجم آن کاهش پیدا کند.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان سه اقدام مهم که در دستور کار دولت و وزارتخانه صمت قرار دارد را برشمرد و اضافه کرد: شفاف‌سازی از طریق ایجاد و فعال‌سازی سامانه جامعع تجارت اقدام مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد و از طریق آن و با ثبت کالاها مشخص می‌شود کالا از کجا آمده و به کجا خواهد رفت.

 

نقدی با بیان اینکه بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اصلا تخفیف واقعی نداشته و قیمت واقعی را روی کالا درج نمی‌کنند خاطرنشان کرد: در قانون جدیدی که در وزارتخانه صمت در حال پیگیری است مقرر شده هر واحد تولیدی قبل از آنکه کالای خود را به بازار بدهد حتما نرخ تولید را روی آن درج نماید و این اقدام به شفاف‌سازی کمک شایان توجهی می‌کند.


 

کد خبر 1113917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha