خداوند در زمین و آسمان نمی گنجد اما در قلب مومن جای می‌گیرد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بهشت و رضوان الهی نصیب کسانی می شود که انگیزه فساد و برتری جوی نداشته باشند، گفت: ظرف علم قلب است، خداوند در زمین و آسمان نمی گنجد اما در قلب مومن جای می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تا زمانی که قلب انسان حجاب و غبار داشته باشد در دل ائمه(ع) قرار نمی‌گیرد. وی با بیان اینکه قلب ائمه(ع) کانون مشیت و اراده الهی و جان ممکنات عالم است، عنوان کرد: تا زمانی که انسان پاک نشود قلب ائمه(ع) انسان را جذب نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه قرآن هدایت برای متقین است، عنوان کرد: اگرچه قرآن کتاب هدایت برای همه عالمیان است اما کسی با از آن نور می‌گیرد و با آن معیت پیدا کند یعنی قلب او پاک شده باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان اگر کامل باشد جز خداوند چیزی نمی‌خواهند اگر نعمت او را هم بخواهد جلوه الهی را خواسته است. اظهار کرد: از خداوند علم و معرفت را بخواهیم که سرنوشت سازترین امر در سرنوشت بشر است؛ اما قبل از آن خود امام زمان(عج) را بخواهیم که فوق هرچیزی است.

 

وی با بیان اینکه علم ائمه(ع) بسیار زیاد است اما ما ظرفیت آن را نداریم که همه علم آنها را دریافت کنیم، اظهار کرد: از علم آنها مقداری را بخواهیم که ما را به به سوی خدا هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه علم امام صادق(ع) همچون نوری است که اگر انسان خود را درست کند آن را دریافت خواهد کرد، گفت: انسان برای عالم شدن باید آنقدر طاهر و مطهر شود که گوهر وجودی او از هر غبار پاک شود و نور وجود خدا را در وجود خود تجلی دهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این نور در کتاب و گفتار کسی پیدا نمی‌شود بلکه شهودی و محل شهود آن قلب است. زمین و آسمان گنجایش علم الهی را ندارد اما قلب انسان گنجایش آن را دارد.

 

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه بهشت و رضوان الهی نصیب کسانی می شود که انگیزه فساد و برتری جوی نداشته باشند، ابراز کرد: ظرف علم قلب است، خداوند در زمین و آسمان نمی گنجد اما در قلب مومن جای می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هرکس صاحب قلب سالم شود به خدا رسیده است، گفت: قلب سالم در عشق خدا آب می‌شود و عرش الهی است. شرف چنین مومنی از کعبه بیشتر است.

امام جمعه موقت با بیان اینکه علم الهی نور است که حجاب‌ها را بر طرف می‌کند، عنوان کرد: بالاترین حجاب نفس انسان است، قلبی سالم است که در آن تکبر، خودبینی، غرور، عجب، حسادت و سایر رذایل اخلاقی نباشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه طلاب باید خودسازی داشته باشند، اظهار کرد: در خودسازی انسان تنها خدا را در نظر می‌گیرد و در مسیر سلامت قلب گام برمی‌دارد. شما در محضر امام زمان(عج) هستید مراقب باشید گناه نکنید در این صورت علم حقیقی در قلب شما قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 1114032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha