برگزاری جشنواره نمایشنامه خوانی جلفا در دهه فجر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جلفا از انتشار فراخوان جشنواره نمایشنامه خوانی به همت این اداره و همکاری مجموعه های فرهنگی هنری خبر داد.

«پروین قبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برگزاری جشنواره نمایشنامه خوانی در ایام الله دهه فجر در جلفا خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعدادهای خلاق، اشاعه هنر تئاتر و نمایش و تقویت آن، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری هدفمند و تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و نگاه خلاق و مبتنی بر اصول علمی به هنر نمایش و نمایش نامه خوانی می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جلفا در ادامه افزود: در سال تولید، پشیبانی ها ومانع زدایی ها؛ جشنواره نمایشنامه خوانی در راستای سیاست های کلان فرهنگی و هنری، گروه های هنرهای نمایشی جلفا و هنرمندان، با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و همکاری موسسات  فرهنگی و هنری و ارگان ها مرتبط برگزار می شود.

قبادی خاطرنشان کرد: تولید، پشیبانی ها و مانع زدایی ها یعنی تولید و اشتغال با کالای ایرانی و رفع موانع، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرهنگ ایثار و شهادت،آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی، کتاب و کتابخوانی و کرونا و مقابله با آن  و زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن ، کرونا و آسیب های اجتماعی از جمله موضوعات این جشنواره می باشد.

وی با بیان اینکه هنرمندان می توانند در موضوعات آزاد نیز ارسال اثر کنند؛ ادامه داد: هر کارگردان با یک اثر می‌تواند در این بخش شرکت کند و متون اورجینال و فولکلور برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی مذهبی،جهش تولید، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ،کرونا و مقابله با آن و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی از اولویت برخوردار هستند.

قبادی با اشاره به قوانین جشنواره تاکید کرد: متون شرکت کننده اختیاری تابع قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتخاب موضوع آزاد می باشد و متون اقتباسی  می تواند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اثر و تشخیص هیئت انتخاب آثار در بخش رقابتی شرکت کند.

وی با بیان اینکه متونی که برای اولین بار در این جشنواره شرکت می کنند در بخش جوایز جشنواره قرار می گیرند، گفت: مهلت ارسال  آثار تا 5 بهمن ماه و علام نتایج و ارزیابی آثار 15 بهمن و زمان برگزاری  آیین اختتامیه جشنواره 21 بهمن می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جلفا تصریح کرد: جوایز در بخش برگزیده بهترین اثر تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 10میلیون ریال و بخش شایسته تقدیر بهترین اثر لوح تقدیر،8میلیون ریال جایزه نقدی می باشد.

وی ادامه داد: در بخش برگزیده بهترین کارگردانی، بازیگری مرد و بازیگری زن و موسیقی، تندیس جشنواره،لوح تقدیر، 8میلیون ریال می باشد و در بخش شایسته تقدیر نیز آیتم های فوق لوح تقدیر،5میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

قبادی یادآور شد: علاقه مندان می توانند از طریق نشانی هادیشهر، خیابان پارک شهر ، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان جلفا- و شماره  04142042798 با دبیرخانه  دومین جشنواره نمایش نامه خوانی جلفا  ارتباط داشته باشند.

 

کد خبر 1114042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha