نرخ ۸ درصدی رشد اقتصادی در  استان مرکزی  باید محقق شود

وحیدی گفت: نرخ هشت درصدی رشد اقتصادی در استان مرکزی به عنوان کانون صنعت کشور باید محقق شود که لازمه آن پای کارآوردن همه ظرفیت‌ها و استفاده از توان همه‌جانبه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «احمد وحیدی» روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار مرکزی افزود: دولتمردان در صدد هستند با اطمینان دادن به مردم در ایجاد و تقویت امنیت سرمایه و امنیت مالی زمینه حضور موثر بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف اقتصادی را بیش از پیش فراهم کنند. 



وزیر کشور اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌ها، رشد بهره‌وری، اصلاح فرهنگ کار و استفاده از ظرفیت‌های علمی و نخبگان در بخش‌های مختلف به‌خصوص حوزه اقتصادی از عوامل مهم توسعه و رفع مشکلات کشور است که باید در دستور کار مسئولان و  مردم قرار گیرد. 


وحیدی بیان کرد: درفعالیت‌های کشاورزی نیز محاسبه صحیح هزینه خاک، آب، برق، بذر، کود و نیروی کار ضروری است و نیاز است که اقتصاد این بخش با در نظر گرفتن هزینه و فایده و منطبق بر دانش روز تغییر یافته و مدیریت شود. 


وی اضافه کرد: با بهره‌گیری‌ علمی، روش‌های نوین و کاربردی از ظرفیت‌های کشاورزی و انتخاب محصول مناسب می‌توان ضمن کمترین هزینه بیشترین فایده را در تولید محصول داشت و علاوه بر تامین نیاز داخل گام‌های موثری در تقویت صادرات کشاورزی برداشت. 


وزیر کشور  افزود: صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی اگر چه ارزشمند است اما، با وجود ظرفیت بالای صنایع بزرگ و تنوع تولید باید سهم بیشتری را در این شاخص هدفگذاری کرد و بازارهای جهانی در سایه برنامه اصولی به تسخیر تولیدکنندگان این استان درآید. 


وی ادامه داد: در صورتیکه آگاهی و شناخت کامل از ظرفیت‌های مختلف وجود داشته باشد می‌توان برای رشد و استفاده از آن‌ها اقدامات اثربخشی ارایه کرد و استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور باید برای صنایع بزرگی همچون هپکو، آذرآب و ماشین‌سازی تقویت صنایع زیردستی در کارسازی و توسعه خوشه‌های صنعتی را در دستور کار داشته باشدتا اثربخشی این مزیت اقتصادی چندین برابر شود. 


وزیر کشور به پرداخت یارانه ۲ هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: این یارانه اگر به صورت هدفمند توزیع شود می‌تواند در شکوفایی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد اما، اگر دستخوش بی‌برنامگی و توزیع غیرهدفمند شود، بهره‌وری اقتصادی را پایین آورده و در مجموع می‌تواند زمینه‌ساز فساد و تبعیض شود. 


وزیر کشور گفت: استاندار سابق استان مرکزی در شرایط دشوار اقتصادی تکالیف اجرایی و مدیریتی را انجام دادند که جای تقدیر دارد و امید است که سکاندار جدید اجرایی در این استان با سوابق اجرایی ارزشمند و اشراف کامل بر مسایل بتواند حرکت رو به جلو و بستر جهش در بخش‌های مختلف را فراهم آورد. 


وحیدی افزود: همفکری و هم‌افزایی نخبگان و فرزانگان  استان با مجموع مدیریت اجرایی استان امری مهم است چراکه مسئولی کارنامه موفق دارد که برای انجام ماموریت‌هایش از ظرفیت همه بخش‌ها، دستگاه‌ها و دوایر و مردم استفاده کند. 


وی ادامه داد: استاندار جدید مرکزی باید تلاش برای به میدان آوردن همه ظرفیت‌های بومی و تحقق واقعی مشارکت مردم را اولویت کار خود قرار دهد و این استان را به مرکز صدور فناوری و دانش و ایده‌های نو تبدیل کند. 


وزیر کشور اظهار داشت: استان مرکزی ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف خدمات، صنایع و کشاورزی دارد که باید در راستای پیشرفت همه‌جانبه شکوفا شودو به طور مثال واگن‌سازی که دیار آفتاب مهد آن است می‌تواند بسیاری از کمبودها و خلاها را در کشور رفع کند و به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای داخلی باشد. 


وحیدی بیان کرد: نرخ هشت درصدی رشد اقتصادی در  استان مرکزی به عنوان کانون صنعت کشور باید محقق شود که لازمه آن پای کارآوردن همه ظرفیت‌ها و استفاده از توان همه‌جانبه است. 


وزیر کشور توضیح داد: با وجودتوطئه و دسیسه های دشمنان در ابعاد مختلف، ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت است و بخش عظیمی از این افتخار به‌دلیل قدرت معنوی انقلاب اسلامی و بخش دیگر به‌خاطر حضور مردم در صحنه است.

 

وزیر کشور دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه وارد اراک شد و در پاویون دولت این کلانشهر مورد استقبال رسمی مسئولان استان مرکزی قرار گرفت.

کد خبر 1114067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha