برداشت بیش از ۱۳۷ هزار تن پرتقال از اولین شهرستان تولیدکننده پرتقال در فارس

صالحی گفت: بیش از ۹ هزار و ۹۵۶ هکتار از اراضی داراب زیر کشت پرتقال رفته است و بیش از ۱۳۷ هزار تن محصول از این اراضی برداشت می شود که داراب را در مقام اول پرتقال در فارس قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا صالحی»، امروز (دوشنبه 17 آبان) از رتبه داری داراب در تولید پرتقال خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: برداشت پرتقال از داراب آغاز شده و این شهرستان رتبه اول تولید پرتقال در فارس را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داراب افزود: بیش از 9 هزار و 956 هکتار از اراضی داراب زیر کشت پرتقال رفته است و بیش از ۱۳۷ هزار تن محصول از این اراضی برداشت می شود.

وی اضافه کرد: برداشت پرتقال در داراب از اوایل آبان آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال آینده بسته به ارقام پرتقال ادامه خواهد یافت و شرایط مناسب آب و هوایی این شهرستان، موجب تولید محصول پرتقال با کیفیت بالا می شود.

صالحی تاکید کرد: محصول پرتقال داراب علاوه بر بازارهای داخلی، مورد استقبال بازارهای خارج از کشور نیز قرار گرفته و سالانه بخشی از پرتقال داراب به خارج از کشور صادر می شود.

وی با اشاره به ارقام پرتقال در داراب بیان کرد: مهمترین ارقام پرتقال داراب شامل ناول، والنسیا و محلی  است که پس از برداشت برای عرضه مناسب به بازار، توسط ۱۰ واحد سورتینگ فرآوری و بسته بندی می شود.

صالحی تاکید کرد: با هدف تنظیم بازار و عرضه تدریجی پرتقال، قسمتی از این محصول پس از فرآوری در ۱۲ سردخانه با ظرفیت بیش از 12 هزار و 700 تن در بخش های مختلف شهرستان نگهداری خواهد شد و در زمان مناسب روانه بازار مصرف می شود.

کد خبر 1114082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha