بیش از ۱۹۲میلیارد ریال زکات دراستان سمنان جمع آوری شد

رنگریز میزان زکات جمع آورری شده در نیمه نخست سال جاری دراستان سمنان را ۱۹۲ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال اعلام کردوگفت: ۸۷ درصد آن به مددجویان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« اسماعیل رنگریز»  درجمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۶۷ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال از مجموع زکات دریافت شده به مددجویان تعلق گرفت  گفت: این مبلغ در تهیه ۶۳ مورد جهیزیه، ۷۳۲ مورد هزینه درمان و یکهزار و ۷۲ مورد برای امورتحصیلی دانش آموزان و دانشجویان هزینه شد.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان، آزادی ۲ زندانی، احداث سه واحد مسکن، تعمیر و بازسازی ۲۳ مسکن و تهیه ۹ هزار و ۷۶۸ سبد کالا را از دیگر محل‌های هزینه زکات مددجویان  اعلام کردوافزود:۱۳ درصد از زکات دریافتی به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال در طرح‌های عام المنفعه همچون احداث حسینه، مسجد و خیابان هزینه شد.

 

وی با تاکید بر تبیین صحیح اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم، ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود و هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

کد خبر 1114122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha