رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری/ آغاز پاییزه کتاب ۱۴۰۰ همزمان با هفته کتاب

رمضانی گفت: همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتب دفاع مقدس برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز دوشنبه 17 آبان در نشست خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در سالن زنده یاد عاشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: در استان های کشور قریب به هزار برنامه خرد و کلان به مناسبت هفته کتاب در نظر گرفته شده است. این برنامه ها شامل رونمایی کتاب، نشست های نقد و بررسی کتاب، جلسات کتابخوانی، سخنرانی، بزرگداشت و تقدیر از ناشران، اهدای کتاب، توزیع و وقف کتاب و خدمات مجازی در زمینه کتاب است. در 17 استان جشنواره کتاب سال استانی را برگزار می کنیم. در روز 30 آبان آیین ملی رونمایی از تقریض مقام معظم رهبری بر یکی از کتب دفاع مقدس را خواهیم داشت.

 

دبیر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در خراسان شمالی دومین جشنواره دوستدار کتاب روستایی و عشایری را در هفته کتاب داریم. در استان سیستان و بلوچستان اهدای کتاب به دانش آموزان در حاشیه شهرها، مناطق روستایی و عشایری همزمان با هفته کتاب صورت می گیرد. جشنواره سفیران کتاب در استان همدان برگزار می شود. استان آذربایجان غربی عصر کتاب با تجلیل از استاد انوری را برپا می کند. در استان زنجان تجلیل از خادمان فرهنگ و هنر صورت می گیرد.

 

مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه در حال حاضر 20 انجمن و تشکل 150 برنامه را برای هفته کتاب اعلام کردند، افزود: در انجمن قلم ایران تجلیل از 10 پیشکسوت شعر و داستان برگزار می شود. در انجمن کتابداری و اطلاع رسانی اختتامیه ششمین کنگره اطلاعات برگزار می شود. انجمن محلی بازاریابی برنامه ای با عنوان نقش بازاریابی در رفع نابسامانی نظام تولید و توزیع کتاب را برگزار می کند.

 

رمضانی با اشاره به اینکه برای اهل قلم خانه کتاب در طول سال نشست های متنوع و مفصلی برای کتاب برگزار می کند، عنوان کرد: در هفته کتاب با توجه به محدودیت ها هر روز یک تا سه نشست در سرای اهل قلم با همکاری تشکل ها و سازمان ها خواهیم داشت. از سوی خانه کتاب به مدارس مناطق کم برخوردار کتاب اهدا خواهد شد. همچنین فعالیت هایی برای تجهیز کتابخانه دانشگاه ها در این هفته در نظر گرفتیم. از 30 مدخل مربوط به کتاب و ویکی ادبیات خانه کتاب رونمایی می شود. هفت عنوان رمان با موضوع دفاع مقدس که نویسندگان آنها کتاب اولی هستند، رونمایی می شود.

 

دبیر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از شروع طرح پاییزه کتاب 1400 همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: در مجموعه خانه کتاب به اشکالاتی در برگزاری این نوع فروش کتاب که متمرکز است به مراجعه افراد به کتابخانه ها رسیدیم. در این خصوص مطالبی را در سخنرانی روز معارفه گفتم. امسال همزمان با هفته کتاب تعداد زیادی از محل های تبلیغاتی شهر به کتاب و کتابخوانی اختصاص داده می شود و فتح بابی است برای حضور دایمی و بیشتر کتاب در تبلیغات شهری.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: در 18 دوره طرح فصلی کتاب که تاکنون برگزار شده است، شاهد افزایش تعداد کتابفروشی ها بودیم. کتابفروشی هایی که در طول سال بازاری دارند، لطف می کنند در طرح فصلی کتاب شرکت می کنند و خانه کتاب هم از این مشارکت استقبال می کند. این ایراد گرفته می شد که مردم عادت کردند که کتاب های خود را یک بار در طول سال از نمایشگاه کتاب بخرند. با طرح فصلی مردم می توانند چهار نوبت در سال کتاب های مورد نیاز و علاقه خود را تهیه کنند. هزار کتابفروشی در دوره قبل طرح فصلی کتاب شرکت کردند. تلاش می کنیم که نواقص این طرح را برطرف کنیم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب با حضور اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است، بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان تا یکم آذر با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 1114131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha