خبرآمد خبری در راه است/  چشم امید لرستانی ها به تفکر محرومیت زدایی  دولت سیزدهم

سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان لرستان قریب الوقوع است درحالی که زمزمه های از نبود دیدار رئیس جمهوری با نخبگان به گوش می رسد.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ خبرهایی مبنی بر قریب الوقوع بودن سفر آیت الله رئیسی به استان لرستان به گوش می رسد، استان محروم مانده لرستان در انتظار  سید محرومان قرار دارد.

 

استان لرستان سرزمین مردمانی متعهد به انقلاب اسلامی است، لرستانی ها مردمی مومن متعهد به نظام و انقلاب و دلاور در پاسداری از ارزش ها و انقلاب اسلامی هستند که در طول عمر با برکت انقلاب همواره پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده اند.

 

مردم استان لرستان  ۶ هزار و ۳۰۰ شهید جان بر کف را برای سربلندی ایران عزیز و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

 

آیت الله رییسی رای نخست مردم این استان بود، مردمی که به شعار و برنامه های عدالت محور و فساد گریز وی رای دادند، تا شاید آلام چند ساله آنها در خصوص بیکاری، تورم و فلاکت کمی تسکین یابد.

 

نبود زیرساخت، عدم تخصیص اعتبارات بانکی و نبود سرمایه در گردش، عملا این استان را به یکی از بیکارترین استان های کشور تبدیل کرده است و هرساله آماری حدود 12 هزار لرستانی مجبور به مهاجرت می شوند.

 

نیروی انسانی جوان و توانمند از ظرفیت های استان لرستان است که در سایه بیکاری و نبود زیرساخت های مناسب برای اشتغالزایی با مشکلاتی چون مهاجرت و اعتیاد مواجه است.

 

همچنین به دلیل مشکل بیکاری موجود در استان آسیب های اجتماعی در این استان از جمله اعتیاد جوانان وجود دارد و خانواده های زیادی را در دام اعتیاد و پیامدهای پس ازآن گرفتار کرده است.

 

این روزها که خبر ازسفر هیئت دولت سیزدهم به گوش میرسد چراغ امید در دل مردم محروم استان لرستان روشن شده است و مردم چشم امید به عملکرد انقلابی دولت سیزدهم بسته اند.

 

برگزاری نشست نخبگان با رئیس جمهوری درخواست حقه مردم از دولت سیزدهم است

 

بهره برداری از نظرات و راه حل های، نخبگان که به مشکلات و راه حل های رفع مشکلات و دغدغه های مردم آگاهی دارنداز جمله انتظارات مهم مردم استان برای رفع مشکلات است، در حالی که زمزمه های به گوش می رسد که در سفر اخیر رئیس جمهوری دیدار با نخبگان در لرستان برگزار نمی شود.

 

این در حالی است که از رسومات سفرهای استانی هیئت دولت، برگزاری نشست با نخبگان هر استان و شنیدن دغدغه ها و راهکاری پیشنهادی نخبگان است.

 

امید می رود، استاندار لرستان با مدیریت صحیح برنامه سفر استانی و مهندسی دیدارهای لازم، به این حق حقه مردم استان لرستان احترام و حتما نشست نخبگان با رئیس جمهوری برگزار شود.

 

این دیدار میتواند بستر بهره گیری دولت از ظرفیت های واقعی نخبگان استان در راستای رفع مشکلات مردم باشد.

 

نخبگان در دوره های گذشته به دلایل مختلف در انزوا قرار گرفته و به نوعی در حاشیه قرار گرفتند که برگزاری نشست با رئیس دولت سیزدهم و شندیدن دغدغه های این قشر و بهره بگیری از ایده های آنان در گره گشایی از مشکلات مردم استان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، نخبگان و جوانان با انگیزه و انقلابی می تواند گامی مهم در راستای توسعه و نوسازی زیرساخت‌های استان، پشتیبانی و مانع زدایی از امر تولید به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و گردشگری و اهتمام خاص نسبت به کاهش آمار بیکاران و مهاجرت از استان باشد.

کد خبر 1114152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha