راه اندازی تیم های سیار خانه به خانه / بیش از ۱۱ درصد جمعیت گیلان  واکسن دریافت نکردند

سالاری با بیان اینکه بیش از ۱۱ درصد جمعیت گیلان واکسینه نیستند گفت: با راه اندازی تیم های سیار خانه به خانه افراد واکسینه نشده شناسایی و به آنان واکسن کرونا تزریق می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌« ارسلان سالاری» امروز ( دوشنبه، ۱۷ آبان ) در نشست هماهنگی واکسیناسیون کرونا ویروس در رشت اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۲ مرکز واکسیناسیون در سطح استان فعال است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یک هزار و ۸۰ تیم ثابت و ۴۷ تیم سیار در مناطق صعب العبور و ارتفاعات در اجرای واکسیناسیون همکاری دارند گفت: گیلان در صدر واکسیناسیون کشور قرار دارد.



سالاری تصریح کرد: بنا بر آخرین گزارش مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در گیلان ۸۸.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲سال، نوبت اول واکسن و حدود ۶۸ درصد افراد ۱۲سال به بالا نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.



وی با اشاره به جمعیت در صف دریافت واکسن استان نیز، گفت: هنوز ۱۱.۵ درصد گیلانیان دز نخست و بیش از ۳۲ درصد همین جمعیت دز دوم واکسن را دریافت نکرده اند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال گیلان افزود: صددر درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال در گیلان نوبت اول واکسن و ۵۴.۵ درصد همین جمعیت نیز  نوبت اول و دوم  واکسن کرونا را دریافت کرده اند.



سالاری با بیان اینکه در برخی از شهرستان های گیلان پوشش درصد واکسیناسیون پایین تر از حد انتظار است، تصریح کرد: یکی از راهکارها برای افزایش ضریب واکسیناسیون در استان، راه اندازی تیم های سیار و خانه به خانه است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: با راه اندازی تیم های سیار و اتوبوس های واکسیناسیون در بازار، مناطق پر تردد و پر ازدحام و همچنین در مناطقی که استقبال مردم کمتر است، می توان جمعیت باقی مانده را با سرعت بیشتری واکسینه کرد.



وی با تاکید بر لزوم ثبت و یکپارچه سازی اطلاعات دریافت کنندگان واکسن در سامانه سیب وزرات بهداشت اظهار کرد: با توجه به اینکه در آینده نزدیک بسیاری از خدمات عمومی دولت به دارندگان کارت های هوشمند واکسیناسیون تعلق می‌گیرد، ثبت اطلاعات هویتی دریافت کننده واکسن، بسیار حائز اهمیت است.



سالاری با تاکید بر اینکه تمرکز اصلی نظام سلامت گیلان، واکسینه کردن شهروندان رشتی است، تصریح کرد: علیرغم پای کار بودن ظرفیت کامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت، هنوز حدود ۱۹۰ هزار نفر از جمعیت رشت واکسینه نشده اند که باید هم افزایی و همگرایی ها در این زمینه بسیار بیشتر شود.

کد خبر 1114201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha