۴۷۰۰ کلاس درس با اعتبارات دولتی در گلستان احداث شد

لیوانی گفت: از ابتدای شکل گیری گلستان تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان احداث شده که چهار هزار و ۷۰۰ کلاس با اعتبارات دولتی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «یاسر لیوانی» عصر امروز (دوشنبه ١٧ آبان) در آیین بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز گلستان اظهار کرد: از ابتدای شکل گیری گلستان تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان احداث شده که دو هزار و ۵۰۰ کلاس با مشارکت خیران بوده است والباقی با اعتبارات دولت ایجاد شد.

 

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۳۳۰ کلاس با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نوسازی و مقاوم سازی شده است که کل مشارکت خیران در مدرسه سازی ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

 

وی گفت : طی سال های اخیر مشارکت خیرین در امر نوسازی مدارس از ۳۵ درصد در ابتدای دهه ۹۰ به حدود ۷۵ درصد افزایش یافته و به همین دلیل بخشی از مشکلات گلستان در حوزه مدرسه سازی مرتفع شده است.

 

لیوانی با بیان این که در حال حاضر ۶۰۰ کلاس درس در دست احداث داریم، گفت: امسال تاکنون ۱۱۵ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده که حدود ۷۰ درصد با مشارکت خیران بوده است.

 

به گفته وی تا پایان سال ۱۳۰ کلاس درس دیگر تحویل آموز و پرورش استان خواهد داد.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان گفت: در مناطق شهری مطابق ضوابط ۵۰ درصد توسط خیران و ۵۰ درصد توسط دولت و در مناطق روستایی ۳۰ درصد خیران و ۷۰ درصد توسط دولت تامین اعتبار می شود.

کد خبر 1114215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha