مصرف گاز خانگی در گیلان ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد

اکبر با بیان اینکه مهر ماه امسال میزان مصرف گاز خانگی در گیلان ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد گفت: از مشترکان خانگی می‌خواهیم دمای آسایش ۱۸ درجه تا ۲۱ درجه را در منازل خود رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین اکبر» شامگاه دوشنبه( 17 آبان) در گفت‌وگوی خبری میزان مصرف گاز در دو ماه مهر و آبان در گیلان را به نسبت مدت مشابه سال گذشته برشمرد و  اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که داشتیم مصرف گاز خانگی در گیلان در مهر ماه امسال 29 درصد افزایش داشت.

 

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش 19 درصدی مصرف گاز خانگی در نیمه آبان امسال در مقایسه با نیمه آبان سال 99 خبر داد و تصریح کرد: با توجه به سرد شدن هوا مردم خود به خود به سمت وسایل گرمایشی می‌روند و این طبیعی است اما انتظار داریم کمی در بحث مصرف گاز مراعات کنند، زیرا هنوز فصل سرما از راه نرسیده است.

 

اکبر با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود چهار دهم میلیارد متر مکعب گاز در سطح استان گیلان مصرف شده است اذعان کرد: در حال حاضر سه نیروگاه پرمصرف در گیلان داریم و بر اساس همین موضوع بیش از 50 درصد این گاز را ما به نیروگاه‌های استان تحویل داده‌ایم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد ما امسال با قطعی گاز در استان گیلان مواجه شویم اضافه کرد: تمام تلاش همکاران ما چه در گاز استان گیلان و چه در ستاد ملی گاز و در بخش تولید این هست که گاز را به هر شکل ممکن برای بخش خانگی حفظ کنیم زیرا بخش خانگی کلا خط قرمز شرکت ملی گاز محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ضمن توصیه و سفارش شهروندان به  صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن گاز خانگی با هدف جلوگیری از گاز صنایع و کارخانجات تولیدی یادآور شد: سال قبل بر اثر مصرف بالای گاز در گیلان حدود چهار یا پنج روز گاز صنایع استان قطع شد اما امیدواریم امسال با چنین وضعیتی مواجه نشویم.

 

اکبر اینکه مردم چطور می‌توانند مصرف گاز را در منازل خود مدیریت کنند را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند پوشیدن لباس‌های مناسب فصل سرد سال در منزل و رعایت دمای آسایش 18 درجه تا 21 درجه کمک می‌کند تا مردم بهتر بتوانند میزان مصرف گاز خود را مدیریت کنند تا بدین وسیله کوچکترین مشکلی برای تامین گاز پیش نیاید.

 

 

کد خبر 1114307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha