اجرای رویداد شعر « رواق قلم» در سه بخش آیه های قرآن، آزاد و روستایی و عشایری

مهرابی از اجرای رویداد شعر « رواق قلم» در سه بخش آیه های قرآن، آزاد و روستایی وعشایری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عالیه مهرابی در وبینار آموزشی توجیهی جشنواره ملی داستان و شعر بچه‌های مسجد با عنوان « رواق قلم» گفت:  نخستین جشنواره ملی بچه‌های مسجد با عنوان « رواق قلم» رویداد مبارکی است که در سطح مساجد به عنوان ظرفیت فرهنگی و بازگشت کارکردهای مساجد است.

وی افزود: ورود به ساحت هنر به عنوان ابزار زیبا و در جهت جذب اعضا بسیار موثرخواهد بود که این جشنواره نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

کارشناس بخش شعر جشنواره گفت: این رویداد در سه بخش موضوعی آیه‌های قرآن، آزاد با موضوعات اخلاقی و انسانی و همچنین بخش روستایی وعشایری اجرا می‌شود که در بخش آیه‌های قرآن ده آیه انتخاب شده است که علاقمندان برداشت‌های شاعران را ارائه می‌کنند.

وی گفت: در بخش روستایی و عشایری اشعار با محوریت روستا و عشایر پذیرفته می‌شود و در دو بخش سنی نوجوانان و بزرگسالان نیز ارسال آثار صورت می‌گیرد.

مهرابی گفت: زبان شعر زبان رسا و موثر در تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و در این راستا امیدواریم اولین جشنواره ملی داستان باعث جذب بچه‌های مسجد شود و طراوت و رونق را در مساجد احیا کند.

وی افزود: در تمامی ‌قالب‌های شعری ما پذیرای اشعار هستیم و هر فردی می‌تواند با سه اثر در این جشنواره شرکت کند.

کارشناس این جشنواره در بخش شعر گفت: آنچه در حوزه داوری آثار مورد توجه قرار می‌گیرد، خلاقیت، نوآوری، زبان شعر و اندیشه پروری  و نوآوری فرمی ‌است.

مهرابی گفت: امیدواریم آثار منتخب در مجلدی فاخر به چاپ برسد و این امر به عنوان دستاورد مهمی ‌از سوی کانون‌های مساجد به رهبر انقلاب تقدیم شود.

کد خبر 1114308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha