کانونی که بچه‌های مسجد را با کشاورزی و باغداری شاغل کرده است

کانون فرهنگی هنری «نورالانوار» با برنامه‌های شاخص کار‌آفرینی توانسته در محورهایی همچون اصلاح کشت آفتابگردان و ایجاد گلخانه اشتغال‌زایی کند، همچنین در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی اقدامات موثری توسط این کانون انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۱ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان آذربایجان غربی تاسیس شد و با اجرای برنامه های متنوع و تاثير گذار در عرصه هاي مختلف کارآفرینی، اشتغال، فرهنگی و حمایت های مومنانه توانسته به عنوان پایگاهی محله محور بسیاری از نوجوانان و جوانان را در فعالیت های این کانون مسجدی فراهم کند.

 

«سجاد برغول»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری نور الانوار مسجد حضرت مهدی (عج) استان آذربایجان غربی در بحث کارآفرینی و اشتغال زایی گفت: یکی از طرح ها و برنامه های کانون نور الانوار در زمینه آموزش و اشتغال زایی اجرای طرح «سماء» است که در محورهای کارآفرینی، اشتغال زایی و حوزه کشاورزی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود ، فاز اول این طرح در زمینه اصلاح کشت آفتابگردان است که انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالانوار خاطر نشان کرد: اصلاح کشت انگور در چهار هکتار زمین با حمایت خیرین از دیگر طرح های اشتغال زایی است، در سال 99 حدود سه تُن محصول از این کشت انگور برداشت شد و از این طریق هشت نفر از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی کانون در این زمینه مشغول به کار شدند و اکنون فاز سوم این طرح به ایجاد گلخانه اختصاص دارد که از این طریق توانسته ایم برای ۱۶ جوان عضو کانون  اشتغال زایی نماییم.

 

وی برگزاری دوره آموزشی «خانواده متعالی» را از دیگر طرح هایی دانست که به همت این کانون فرهنگی هنری اجرا می شود و اضافه کرد: این طرح در محورهای آموزش تخصصی انتخاب همسر، دوره آموزشی تخصصی همسرداری، مشاوره، دوره آموزشی تخصصی خانواده و تربیت، آسیب شناسی طلاق، جلوگیری از پیامدهای طلاق در ابعاد فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با استقبال در حال اجرا است. ضمن اینکه با اجرای طرح «صیانت» هم سعی کردیم، در محورهای کاهش مضرات استفاده از ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی به اعضای کانون مباحثی ارایه کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالانوار به شناسایی هنرمندان مسجدی در طرح «محله من» اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی نیروهای مستعد، توانمند و بامهارت اجرا می شود. همچنین سعی کرده ایم با اجرای طرح «تلاوت نور»، برگزاری کلاس های اوقات فراغت، اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس، برگزاری نشست های بصیرت افزایی، برگزاری جشن در مناسبت های مذهبی و ملی زمینه رونق کانون را فراهم کنیم. 

 

برغول با اشاره به فعالیت های این کانون فرهنگی هنری در بحث کمک های مومنانه، اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین توزیع و برای سه عروس جهیزیه کامل تهیه کردیم. علاوه بر آن در روزهایی کرونایی با همکاری هیئت امنا، بسیج، کلانتری محله با تشکیل کمیته ای سعی کردیم خانواده های گرفتار از آسیب های اجتماعی در بحث های طلاق، اعتیاد و بیکاری را ساماندهی نماییم و با اجرای طرح «طهورا» به ارایه سبک زندگی اسلامی بپردازیم. همچنین با راه اندازی پویش هایب همچون پويش «#ما_کنار_هم_هستيم»، تلاش کردیم که بخشی از از دردها و رنج های مردم را در شرایط بحران کرونا بکاهیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) در مورد برنامه های فرهنگی و هنری که در این کانون اجرا می شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری دوره های تشکيلاتی و عکاسی، برگزاری دوره های کادرسازي، فیلم‌سازی، داستان نویسی، تصویرسازی، نمایش نامه نویسی، صنایع دستی، انواع آموزش های رايانه ای، پرده خوانی، خودکفايی، تجسمي، خوشنويسی، آموزش نجوم، آموزش پويانمايی، آموزش های فنی و حرفه ای، اردويی و گردشگری، مشاوره، تشکيل هيات انديشه ورز، بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری نورالانوار مسجد حضرت مهدی(عج) استان آذربایجان غربی است که می توان به آن اشاره کرد.

کد خبر 1114313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha