شهدای مدافع حرم الگوی کاملی از حق طلبی هستند

جمالیان گفت: شهدای مدافع حرم الگوی کاملی از حق طلبی و دفاع از ارزش های ناب اسلامی و فرهنگ دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «محمد جمالیان» در دیدار با خانواده ی شهید مدافع حرم «شهید سعید مسلمی» با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم  فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به منصه ظهور رساندند، گفت: شهدای مدافع حرم با الگو گیری از شهدای انقلاب و دوران جنگ تحمیلی گام در مسیر ارزش ها نهاده و جان خود را فدای اسلام و ارزش های دینی کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک افزود: شهدای مدافع حرم از جان خود برای اهل بیت گذشتند و با این کار ارزشمند خود فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به منصه ظهور رساندند.

 

وی با اشاره به اینکه مسلما تربیت صالح و شایسته ی  پدر و مادر این شهدا موجب شکل گیری و رویش این رخداد عظیم در این جوانان شده و باعث شده که شیرین ترین لحظات زندگی خود را در راه اسلام فدا کنند، بیان کرد:  مدافعان حرم در برابر دشمنان با قدرت ایستادند و این که  تعداد دشمنان از آنها بیشتر بود اصلا مهم نبوده و اعتنایی به آن نداشتند چراکه الگوی آنها امامشان حسین ابن علی (ع) است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایشان جان در ره خانه ی اهل بیت نهادند اما نگذاشتند که دست تجاوزگر به حرم اهل بیت(ع) بیافتد، اضافه کرد: اگر نبودند امثال شهید مسلمی، مشخص نبود چه بر سر مسلمانان و مردم منطقه و بعد ها هموطنانمان می آید و چه بسا  به گفته ی رهبر معظم انقلاب اسلامی می بایست در کوچه و خیابان های شهر و دیار خود با آنان می جنگیدیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ادامه داد:  تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

 

جمالیان اضافه کرد: گرامیداشت یاد و خاطره این دلیر مردان و معرفی آنان به نسل جوان و نوجوان امری ضروری است چرا که نسل جوان باید بدانند که این انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی آن به راحتی به دست نیامده و همگان باید ادامه دهنده راه این دلیر مردان باش

کد خبر 1114361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha