پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ برای دشمنان آمادگی برای هر نوع مواجه است

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه قرآن همواره بر قدرت مسلمانان برای جلوگیری از تجاوز دشمن تاکید می کند گفت: پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ برای دشمنان آمادگی برای هر نوع مواجه است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی میر امینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پیام رزمایش ذوالفقار 1400 برای کشورهای دوست و دشمن گفت: قرآن کریم به مسلمانان دستور داده است تا بنیه های خود را در عرصه های مختلف تقویت کنید و یکی از مهمترین عرصه هایی که بازدارنده است و نگاه ما به آن تهاجمی نیست و با توجه به وضعیت حاکم بر جهان بازدارنده است، ایجاد قدرت نظامی است. هر زمانی که در معادلات و موازنات دنیا منطق حاکم شود، مانند بحث هسته ای ما همیشه حاضریم و آمادگی داریم تا کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته ای را به اطلاع برسانیم. دشمن وقتی از منطق خود فاصله می گیرد به سمت تهدیدات نظامی حرکت می کند.

 

امام جمعه شهرستان آبیک افزود:  در مورد ایجاد قدرت نظامی که در نظام جمهوری اسلامی شکل می گیرد، همسایه های ما بدانند ما مسلمان هستیم و خطاب آیه قرآن به جامعه ایمانی است، ظرفیتی را که ما در کشورمان ایجاد می کنیم برای تمام جهان اسلام است و به تمام همسایگان تعلق دارد و این پیامی است در حوزه اعتقادی.

 

وی ادامه داد: در باب مسایل هسته ای رهبر انقلاب فتوا دادند که تولید بمب هسته ای از نظر شرعی برای ما محل اشکال است و در اینجا بحث این است که قدرت نظامی صرف ایران نیست و پیام آن برای دشمنان بازدارندگی است و همان تاکید بر خوفی است که در قرآن ذکر شده است تا ببینند که ما در چه قدرتی قرار داریم و ما را تهدید نظامی نکنند و حتی در مذاکرات این موضوع را رعایت کنند.

 

وی تصریح کرد: این رزمایش ها برای دشمن پیام محکمی دارد. آنها اگر از کشورهای خود فاصله گرفته و در منطقه ما رزمایش اجرا می کنند و با وابستگی با چند کشور ریز و درست اطراف ما این کار را اجرا می کنند، ما در منطقه خودمان هستیم و تسلط کامل بر منطقه داریم و استقرار تسلیحات مختلف هوایی، زمینی و دریایی را در کشور خود ایجاد کردیم. آنها بدانند کشور ما با مولفه های قدرتی که به واسطه رزمایش به نمایش گذاشته است، آماده هر نوع مواجهه است و اگر بخواهند از منطق فاصله بگیرند و متوسل به زور شوند، مطمئن باشند که آنچه در 43 سال گذشته کشورهایی نه در اطراف ما و حتی دورتر با ما مواجهه داشتند، شکست خوردند.

 

حجت الاسلام امینی خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان نیز بدانند ظرفیت ایران اسلامی، ایمانی است و هر کشوری که احتیاج به این نیرو داشته باشد، جمهوری اسلامی قدرت خود را در اختیار آن قرار داده است مانند سوریه، عراق، یمن و تاریخ نشان داده است ما چون ایمانی و اعتقادی با کشورهای مسلمان پیوند داریم برای اعتقادمان جان فدا می کنیم لذا پرچم ما بالاست و در سوریه و عراق و یمن و یا فلسطین و لبنان همواره دست یاری به مسلمانان می دهیم.

 

وی گفت: اما ببینید کشورهایی که دست به استکبار زدند مانند افغانستان و عربستان و تکیه بر استکبار داشتند، امروز در چه وضعیتی به سر می برند. امروز عربستان سعودی در مجامع بین المللی مضمحل است و در اجلاس اخیر دعوت نشده بود و این اضمحلال جهانی و منطقه ای است. پیام این رزمایش ها برای کشورهای دوست این است که ما با آنها پیوند ایمانی داریم و بر سر ایمان جان تقدیم می کنیم و دشمنان ما نیز بدانند برای حفظ کیان اگر از فضای منطق فاصله بگیرند و بخواهند فضای دیگری را رقم بزنند، آماده پاسخگویی محکم به آنها هستیم.

 

کد خبر 1114445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha