اخلاق مداری کاهش جرائم اجتماعی را به دنبال دارد

سردار رفیعی آتانی گفت: اخلاق مداری می تواند موجب پایان دادن به جرائم اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «رستمعلی رفیعی آتانی» در همایش مدیریت پیشگیری از وقوع جروم نیروهای مسلح که امروز (سه شنبه 18 آبان) در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین برگزار شد، بیان کرد: اخلاق مداری می تواند موجب پایان دادن به جرائم اجتماعی شود و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق واقعی و الگوی اخلاق بودند.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلمانی فرماندهی حوزه های مختلف نظامی را در جغرافیای متفاوت با ملیت های متعدد بر عهده داشت و از همین رو هر نوع خوبی که از این شهید بزرگوار منتشر شده را باید با جغرافیای عمل خود بنگریم البته جغرافیای عمل ما محدوده بوده و به گستردگی جغرافیای فرماندهی سردار سلیمانی نیست.

 

وی عنوان کرد: مولفه اخلاق نخستین چیزی است که در حوزه معنوی از سوی نیروها و فرماندهان در خصوص سردار سلیمانی مطرح می شود زیرا سردار سلیمانی عامل به مبانی اخلاقی و دینی بودند.

 

سردار رفیعی آتانی با اشاره به اهمیت نقش قضات تأکید کرد: نقش قضات در جامعه امروز نقشی است که امیرالمومنین (ع) در جامعه داشتند، امامی که مظهر عدل بودند و از همین رو قضات هم باید مزین به اخلاق و سیره حضرت علی (ع) باشند.

 

وی تصریح کرد: امروز لازم است نظارت عمومی در جامعه رایج شود و امر به معروف و نهی از منکر را در سیطره عمل خود و تذکرات عمومی را در حوزه عملکرد خود بپذیریم و بدانیم عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر این فریضه مهم کاهش بسیاری جرائم و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: قطع یقین با رعایت اخلاق و اجرای احکام اسلامی توانیم از حاکمیت جمهوری اسلامی پاسداری کرده و دل های مردم را به هم نزدیک کنیم.

 

وی در پایان یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که دشمن خانواده و استحکام این نهاد مهم را هدف قرار داده و ملت ایران خانواده نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح در دفاع و پاسداشت از این خانواده محکم و مقتدرانه ایستاده است.

 

کد خبر 1114523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha