دستگاه‌های متولی فرهنگی در بحث قرآن و آموزه‌های دینی به‌صورت جدی ورود کنند

حجت الاسلام مطیعی دردهای موجود در فرهنگ را نیازمند درمان دانست و گفت: به این منظور نهضت قرآنی می‌بایست در استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» درنشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه در این شورا به دنبال یافتن درمان دردهای موجود فرهنگ هستیم، ابراز داشت: به این منظور دانشگاه، حوزه و تمامی دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، باید در بحث قرآن و آموزه‌های دینی به‌صورت جدی ورود کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید براینکه نهضت قرآنی باید در استان تشکیل شود در این مسیر باید از خود و خانواده باید شروع کرد، ادامه داد: برای تحقق این مهم می‌طلبد تا در بحث آموزش مباحث مرتبط با قرآن سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

 

وی بابیان اینکه سازمان تبلیغات می‌تواند در بحث آموزش مرتبط یا علوم قرآنی و حوزه امور دینی تأثیر شایانی داشته باشد، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه آموزش‌های قرآنی برای کارکنان و برگزاری محافل و جلسات قرآنی اهتمام ورزند.

 

آموزه‌های دینی به همراه اقتصاد، تحکیم‌بخش خانواده است

«سید محمدرضا هاشمی» نیز دراین نشست شورای فرهنگ عمومی، راهسته اصلی و اساسی تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگ استان عنوان کردوافزود: با توجه به اینکه بهترین منبع مدیریتی قرآنی و مفاهیم اسلام است لذا برای رسیدن به موفقیت باید آن را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

استاندارسمنان بابیان اینکه آموزه‌های دینی به همراه اقتصاد، تحکیم‌بخش خانواده است، افزود: خانواده‌ها باید به‌صورت توأمان به آموزه‌های دینی و قرآنی و همچنین اقتصاد توجه داشته باشند چراکه این دو مهم مکمل یکدیگرند.

 

وی با اشاره به اینکه استان سمنان سرآمد تدین و تقوا در کشور است و می‌طلبد تا در بحث آموزه‌های دینی و قرآن نیز پیشرو و پیشگام باشد، اظهار داشت: امروز می‌بایست به‌صورت ویژه در حوزه ترویج آموزه‌های دینی کار انجام و در این مسیر از فضای گسترده مجازی برای نشر محتوا بهره‌گیری شود.

 

هاشمی بابیان اینکه نباید در این مسیر از فرصت فضای مجازی غافل شد، تصریح کرد: باید با اقدام عملیاتی در راستای توجه و تأکید به آموزه‌های دینی و قرآنی ورود کرد تا این مهم در خانواده و دستگاه‌های اجرایی و تمام جامعه فراگیر شود.

 

استاندار سمنان با تأکیدبر اینکه می‌بایست تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی نیز حمایت شوند تا بتوانند اقدامات خود را بهتر به نتیجه برسانند، افزود: نباید فراموش کرد که بهترین راه مبارزه با آسیب‌ها اجتماعی، پررنگ کردن آموزه‌های دینی است.

 

اجرای سند توسعه فعالیت های قرآنی نیازمند مشارکت همگانی است

«فرشید فلاح لاله زاری» نیزدراین نشست با اشاره به تصویب این سند در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در این سند وظایف و برنامه های توسعه فرهنگ و فعالیت های قرآنی در این استان مشخص شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تبدیل استان به یک پایگاه قرآنی را از اهداف سند توسعه فعالیت های قرآنی بیان کرد و گفت: اجرایی شدن مفاد این سند مهم نیازمند کار و تلاش همه دستگاهها و تشکل های مردمی و قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه برای تدوین طرح های قرآنی مرتبط با این سند، پنج نشست کارشناسی برگزار و این برنامه ها تصویب شده است افزود: اهداف تعیین شده در این سند کمی است و اجرایی شدن آن نیازمند تلاش و همکاری در استان سمنان است.

 

فلاح لاله زاری از دستگاههای مرتبط با اجرای مفاد این سند خواست تا در دستگاه مربوطه برای یکی از نیروها ابلاغ زده شود تا این فرد پیگیر برنامه های قرآنی باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  ۱۴۰۰ را سال آغاز اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: طرح ها و برنامه های مورد نیاز برای اجرای این سند در نشست های کارشناسی تدوین و برای تصویب اعتبار به استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شده است.

 

نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

 

مسئولان دستگاههای متولی اجرای مفاد سند توسعه فعالیت های قرآنی در این نشست گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود ارائه کردند و برخی از شرکت کنندگان نیز دیدگاهها و نظرات خود را در این خصوص با تاکید بر لزوم توسعه آموزش های قرآنی، ترویج فرهنگ قرآنی با کمک مطبوعات و ... بیان کردند.

 

اعطای احکام مسئولان اجرای راهبردهای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از دیگر بخش های نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بود.

کد خبر 1114532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha